15.016 lest ·
23 svar
15k lest
23 svar
Mistenkelige sviller (igjen).
shadowfire, har du opplevd noe problem med ozongassing? Gummi, elektronikk edyl som tar skade? Kjører du billig kinesisk variant eller dyrere svensk?
Vurderer å kjøpe en apparat fra Kina siden jeg synes de svenske er umotivert dyre...
Vurderer å kjøpe en apparat fra Kina siden jeg synes de svenske er umotivert dyre...
Renovator
· Västra Götaland
· 1 117 innlegg
Jeg kjøpte min i Sverige, har en AirSteril med litt kraftigere lampe. Ikke noe problem med ødelagt materiale eller så, men jeg vet at man tidligere har advart mot å ozongasse typ båter da noen har påstått at kledningen har tatt skade. Lar det være usagt om det virkelig var en sannhet eller ei, men jeg har i hvert fall ikke hatt noen problemer (og da har jeg ozongasset ganske hardt i soverom, stue mm med innredning på plass).J Johan byggare skrev:
Rykk ut alt organisk gammal junk. Ved minste mistanke! Forferdelig å bo i syke hus. Mine venner bor i et område med syke hus som koster rundt 5 m. Alle benekter situasjonen for å holde prisen oppe. De lukter spy, bilen lukter spy, lekeplassen lukter spy. Barna alltid syke. Vil ikke lytte og merker det ikke selv. Ikke nøl, har du mulighet, ut med det.
Renovator
· Västra Götaland
· 1 117 innlegg
hehe, har holdt på i 9 år og snart revet ned akkurat hele huset bortsett fra stenderverket, så jepp.
Renovator
· Västra Götaland
· 1 117 innlegg
Nei det hjelper ikke om det fortsatt finnes en aktiv luktkilde. Altså det går an å sanere en bolig som har brent med ozon, men hvis det fortsatt ulmer et sted så er det ikke nok å ozonbehandle. Man må alltid fjerne en aktiv luktkilde, deretter kan ozonet drepe passive luktkilder, aka luktsmittet materiale.A ansgar46 skrev:
Jeg leter etter minst en aktiv luktkilde til akkurat nå. Har eliminert 7-8 stk.
Medlem
· västra götaland
· 378 innlegg
Jeg mistenker at vår asfaboard (70-talshus) lukter. Hadde du problemer med det?S shadowfire skrev:Nei det hjelper ikke hvis det fortsatt finnes en aktiv luktkilde. Altså, det går å sanere en bolig som har brent med ozon, men hvis det fortsatt ulmer et sted så er det ikke nok å bruke ozongass. Man må alltid fjerne en aktiv luktkilde, deretter kan ozonet drepe passive luktkilder, aka luktinfisert materiale.
Jeg leter etter minst en aktiv luktkilde akkurat nå. Har eliminert 7-8 stk.
Renovator
· Västra Götaland
· 1 117 innlegg
Medlem
· västra götaland
· 378 innlegg
Takk for svar! skal rive all fasade innen snar framtid så da forsvinner dritten. Da jeg helrenoverte gjestehytte så luktet asfaboarden spy, så det var godt å bli kvitt den.S shadowfire skrev:
Har du fått løst alle luktproblemene dine nå etter alle disse årene?
Klikk her for å svare