shadowfire, har du opplevd noe problem med ozongassing? Gummi, elektronikk edyl som tar skade? Kjører du billig kinesisk variant eller dyrere svensk?
Vurderer å kjøpe en apparat fra Kina siden jeg synes de svenske er umotivert dyre...
 
J Johan byggare skrev:
shadowfire, har du opplevd noe problem med ozongassing? Gummi, elektronikk edyl som tar skade? Kjører du billig kinesisk variant eller dyrere svensk? Vurderer å kjøpe en apparat fra Kina siden jeg synes de svenske er umotivert dyre...
Jeg kjøpte min i Sverige, har en AirSteril med litt kraftigere lampe. Ikke noe problem med ødelagt materiale eller så, men jeg vet at man tidligere har advart mot å ozongasse typ båter da noen har påstått at kledningen har tatt skade. Lar det være usagt om det virkelig var en sannhet eller ei, men jeg har i hvert fall ikke hatt noen problemer (og da har jeg ozongasset ganske hardt i soverom, stue mm med innredning på plass).
 
  • Liker
Rickie
  • Laddar…
Rykk ut alt organisk gammal junk. Ved minste mistanke! Forferdelig å bo i syke hus. Mine venner bor i et område med syke hus som koster rundt 5 m. Alle benekter situasjonen for å holde prisen oppe. De lukter spy, bilen lukter spy, lekeplassen lukter spy. Barna alltid syke. Vil ikke lytte og merker det ikke selv. Ikke nøl, har du mulighet, ut med det.
 
  • Liker
Igen
  • Laddar…
hehe, har holdt på i 9 år og snart revet ned akkurat hele huset bortsett fra stenderverket, så jepp.
 
  • Liker
trickydicky
  • Laddar…
S shadowfire skrev:
hehe, har holdt på i 9 år og snart revet ned hele huset bortsett fra stommen, så jepp.
Hei, Oi, det var iherdig. Hjalp det ikke med ozongassingen?
 
A ansgar46 skrev:
Hei, Oj, det var intenst. Hjalp det ikke med ozonbehandlingen?
Nei det hjelper ikke om det fortsatt finnes en aktiv luktkilde. Altså det går an å sanere en bolig som har brent med ozon, men hvis det fortsatt ulmer et sted så er det ikke nok å ozonbehandle. Man må alltid fjerne en aktiv luktkilde, deretter kan ozonet drepe passive luktkilder, aka luktsmittet materiale.

Jeg leter etter minst en aktiv luktkilde til akkurat nå. Har eliminert 7-8 stk.
 
  • Liker
ansgar46
  • Laddar…
S shadowfire skrev:
Nei det hjelper ikke hvis det fortsatt finnes en aktiv luktkilde. Altså, det går å sanere en bolig som har brent med ozon, men hvis det fortsatt ulmer et sted så er det ikke nok å bruke ozongass. Man må alltid fjerne en aktiv luktkilde, deretter kan ozonet drepe passive luktkilder, aka luktinfisert materiale.

Jeg leter etter minst en aktiv luktkilde akkurat nå. Har eliminert 7-8 stk.
Jeg mistenker at vår asfaboard (70-talshus) lukter. Hadde du problemer med det?
 
S Stugmannen skrev:
Jeg mistenker at vår asfaboard (70-tallshus) lukter. Hadde du problemer med det?
Asfaboarden luktet absolutt, men det var faktisk fordi hele ytterpanelen var trykkimpregnert. Panelen luktsmittet noe så enormt, så det var den store synderen i dramaet.
 
S shadowfire skrev:
Asfaboarden luktet absolutt, men det var faktisk på grunn av at hele ytterpanelet var trykkimpregnert. Panelet luktsmittet noe så enormt, så det var store synderen i dramaet.
Takk for svar! skal rive all fasade innen snar framtid så da forsvinner dritten. Da jeg helrenoverte gjestehytte så luktet asfaboarden spy, så det var godt å bli kvitt den.

Har du fått løst alle luktproblemene dine nå etter alle disse årene?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.