Hei,:cool:

Jeg har kjøpt en hytte som står ganske nær en landevei på Gotland, og vurderer å prøve å bygge et støyplank på en eller annen måte. Jeg har funnet en jeg liker rent estetisk, Noistop green. Men synes at dette er litt vel dyrt (ca 2000kr for en seksjon som er 1,0X2,0m) og skulle ønske å bygge en selv. Jeg trenger ca 40-50m.

Link til PDF-fil om produktet: http://www.noistop.se/files/noistop...14/Technical Datasheet NoiStop Green - SE.pdf

Det jeg liker er at det er et nett på utsiden som man kan dyrke noe langs, typ villvin eller humle.

Jeg leser om Noistop at det er bygget av steinull, metall og nett. Jeg tenker: Det går vel an å bygge noe lignende, men med trestamme? Trestolper, en slags rammeverk, en slags isolasjon som holdes på plass med nett.

Når jeg leser om steinull finner jeg ut at dette er det samme som mineralull (eller?) og at dette kan være kreftfremkallende. I tillegg slipper det giftige gasser ved oppvarming. Dette liker jeg ikke, og vil prøve å finne et økologisk bærekraftig materiale å bruke på samme måte som steinullen.

Altså trenger jeg et isolerende materiale, som kan brukes utendørs som ikke er giftig...

Noen med tips? Funderinger rundt min idé?

// Linda

Hvordan gikk det sånn 5 år senere,

vil selv bygge lignende noistop Wood

• Liker
DiLo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.