Hei
Min samboer kjøpte løsvekt franske treskruer på Bauhaus, ser blank ut. Han mener at skruene er forzinket, da forstår jeg at de er elforzinket. Så vidt jeg forstår, holder elforzinkede skruer ikke like lenge som varmforzinkede. Er det noen som vet hva slags merking det er på franske skruer i løsvekt på Byggmax? Og hva er forskjellen på de ulike merkene på varmforzinkede skruer? Vi holder på å bygge tredekke.

Rickard.
Er den veldig blank og "fin" er den elforzinket, og da er den ikke egnet utendørs og absolutt ikke egnet i nærheten av trykkimpregnert.

Er den matt og litt frammig i fargen og litt grov i overflaten, er den varmforzinket, og det er en betydelig bedre beskyttelse. I dag finnes det imidlertid bedre skruer å velge enn fransker med mer egnet rustbeskyttelse for å være i kontakt med trykkimpregnert.

Med det sagt, varer varmforzinket lenge med mindre det er i ekstremt utsatte miljøer.

• Liker
toolman77
  • Laddar…
All fransk treskrue jeg har sett har vært varmforzinket. Så tror jeg ikke det er noen større forskjell i praksis mellom varmforzinket og galvanisert i de dimensjonene.

Takk for svaret. Den er blank, elforzinket, akkurat som jeg trodde. Er det noen forskjell på varmforzinkede franske skruer? Har de forskjellige korrosjonsmerkinger eller er det bare å ta hvilken som helst? Også de billige på Biltema?
Rickard. Rickard.ag skrev:
Er den veldig blank og "fin" er den elforzinket og da er den ikke egnet utendørs og absolutt ikke egnet i nærheten av trykkimpregnert.

Er den matt og litt rufsete i fargen og litt grov i overflaten er den varmforzinket og det er en betydelig bedre beskyttelse. I dag finnes det dog bedre skruer å velge enn franske med mer passende rustbeskyttelse for å være i kontakt med trykkimpregnert.

Med det sagt så holder varmforzinket lenge om det ikke er i ekstremt utsatt miljø.

useless useless skrev:
All fransk treskrue jeg har sett har vært varmforsinket. Så tror jeg det ikke er noen større forskjell i praksis mellom varmforsinket og galvanisert i de dimensjonene.
Har funnet den guiden. Ser ut til å være stor forskjell på disse to overflatebehandlingene.

• Tre bolter med ulik korrosjonsbehandling: en med gullkromatering, en med gullpassivering, og en med blåpassivering, plassert side om side.
  • Liker
cpalm
  • Laddar…
Det er ikke så at de er i rustfritt da? Det er også blankt, men kanskje noe "gråere" i fargen.

M Markus P skrev:
Det er ikke sånn at de er i rustfritt da? Det er også blankt, men kanskje noe "gråere" i fargen.
Virker ikke sånn, han sier at de er forzinket. Og prisen er ganske lav, rustfrie er nok dyrere. Bauhaus sin hjemmeside viser varmforzinkede C3 og Biltemas ser også ut til å være C3. Lurer på om det holder eller man skal lete etter C4

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.