Hei,
Har fått en fuktskade i vaskerommet i et sokkelhus, lekkende varmtvannsbereder som var synderen. Forsikringsselskapet er kontaktet og jeg har begynt å rive. Nå når man har åpnet opp synes jeg de stående stenderne ser veldig merkelig forankret ut. Sitter liksom på vinkeljern ned mot platen. Noen som har sett dette tidligere?
Vet at man hadde en fuktskade på 90-tallet da man lot installere nivelleringsgulv. Kan man da ha kuttet stenderne og laget en spesialløsning?

• Vaskerom med synlige rør og demonterte veggpaneler; stående stenderverk er festet med vinkeljern til betonggulvet der gulvvarmerør delvis er eksponert.
  • Fuktskadet vaskerom i kjeller med stående trestendere festet med vinkeljern til gulvplaten, og synlig ledning ved veggen.
  • Wow
densomkanvet
  • Laddar…
P
Farsan87 Farsan87 skrev:
Hei,
Har fått en fuktskade i vaskerom i sokkelhus, lekkende vv bereder som var synderen. Forsikringsselskapet er koblet inn og jeg har begynt å rive. Nå når man har åpnet opp så synes jeg at de stående stenderne ser veldig merkelig forankret ut. Sitter liksom på vinkeljern ned mot platen. Noen som har sett dette tidligere?
Vet at man hadde en fuktskade på 90-tallet da man lot installere nivellgulv. Kan man da ha kappet stenderne og gjort noen spesialløsning?
Ser ikke stabilt ut, svill skal man ha er det behov så kan man palle opp svillen med passende materiale..
som jeg ser det trengs dette å utbedres ser allerede ut som jernvinklene har tatt skade…

Ved den forrige vannskaden har stenderne vært angrepet og kuttet av, også veggmaterialet hadde blitt skadet og kuttet. Forsterking og festing har blitt gjort med vinkeljern. Stenderne skal stå på fast underlag med eventuelt tjærepapp under eller som det sies, en stender på gulvet med tjærepapp under hele veien. Det som er gjort er litt av et sniktrekk for å ikke bytte stenderne hele veien.

P
Farsan87 Farsan87 skrev:
Hei,
Har fått en fuktskade i vaskerommet i sokkelleiligheten, lekkende vv bereder som var synderen. Forsikringsselskapet er koblet inn og jeg har begynt å rive. Nå når man har åpnet opp, synes jeg de stående stenderne ser veldig merkelig forankret ut. De sitter liksom på vinkeljern ned mot platen. Noen som har sett dette tidligere?
Vet at man hadde en fuktskade på 90-tallet da man lot installere nivellgulv. Kan man da ha kuttet stenderne og laget en spesialløsning?
Det ser ut som stenderne tidligere har vært spikret i en syll
Regel festet mot vegg med synlige spikerhull, mangler forbindelse til bunnsvill.

Min gjetning er at de tidligere har fjernet alt tre i kontakt med bunnplaten på grunn av oppstigende fukt.
Står platen i grus/sand/leire eller finnes det noen isolasjon eller annen kapillærbrytende konstruksjon under?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.