Om man skal gjøre om mellomgulvet, er det greit å gjøre det slik da?
Tanken er at jeg skal kutte til spikerlekten som skal holde isolasjonen oppe i små passbiter som jeg setter mellom bjelkene. Dette for å spare takhøyde.
Det er kun 190 i kjelleren og det skal også legges fliser, så hver centimeter teller.
Under dette er tanken at et vanlig innertak skal settes opp.
Fungerer dette?
Takk for svaret!
Men hvis jeg tar ned nåværende innertak, så må jeg nok fjerne den isolasjonen som allerede er der (forhåpentligvis sagflis eller lignende krevende materiale).
Kan jeg da presse opp ny isolasjon nedenfra på en god måte? Skal man ellers fjerne isolasjonen og la det være tomt til den dagen man skal åpne opp ovenfra?
Alt skal åpnes ovenfra i fremtiden da jeg har tenkt å legge inn gulvvarme i hele mellometasjen, så jeg kunne fjerne isolasjonen helt nå når jeg gjør kjellerloftet og vente med å isolere til jeg legger inn gulvvarmen i mellometasjen. Men det er kanskje en dårlig løsning?
Det virker dog slitsomt hvis jeg skal vente med å ordne kjelleren til den dagen gulvvarmen skal inn, jeg vil helst få den klar først slik at alt skjer i etapper.
Det er alltid mye lettere å isolere ovenfra, men hvis kjelleren er dårligere oppvarmet enn overetasjen er det kanskje dumt å vente med isolering. Hvis gulvbjelkene er lagt med rimelig presisjon pleier det å gå bra å presse inn mineralull nedenfra mellom bjelkene og få den til å ligge igjen. Et kompromiss er å presse inn en tynn (ca 5 cm) plate nå og komplettere ovenfra senere.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.