Hei!
Er i ferd med å sette sammen et nypkjøpt basseng over bakken. Har tenkt å legge markisolasjon under som jeg deretter legger markduk på toppen av for å til slutt fylle på med sand før jeg begynner monteringen av bassenget.
Problemet er at om man hopper eller setter noe hardt ned, kan det bli groper i markisolasjonen, og jeg skulle ønske å legge noe aldringsbestandig (typ sponplate) mellom markisolasjonen og før man legger på sanden. På byggvarehuset anbefalte de byggekryssfiner, men det koster ca 450 kr/plate. Er det noen som har en billigere/bedre løsning.
Takk på forhånd.
/Ola ???
Er i ferd med å sette sammen et nypkjøpt basseng over bakken. Har tenkt å legge markisolasjon under som jeg deretter legger markduk på toppen av for å til slutt fylle på med sand før jeg begynner monteringen av bassenget.
Problemet er at om man hopper eller setter noe hardt ned, kan det bli groper i markisolasjonen, og jeg skulle ønske å legge noe aldringsbestandig (typ sponplate) mellom markisolasjonen og før man legger på sanden. På byggvarehuset anbefalte de byggekryssfiner, men det koster ca 450 kr/plate. Er det noen som har en billigere/bedre løsning.
Takk på forhånd.
/Ola ???
Vår pool er nå inne i den 5. sesongen og der har det tidvis vært livlig. Barna så klart :
8)
Vi la bare aldringsbestandig byggplast direkte på markisoleringen (70 mm).
Har funnet noen bilder fra vårt bassengbygg:
http://www.krobykvarn.se/byggahus/pool.htm
Vi la bare aldringsbestandig byggplast direkte på markisoleringen (70 mm).
Har funnet noen bilder fra vårt bassengbygg:
http://www.krobykvarn.se/byggahus/pool.htm
Hei Snekker Pelle!
Brukte dere den blå varianten av markisolering (den som er noe hardere), eller var det vanlig hvit markisolering?
Ut fra bildene fra deres bygge ser det ut som dere ikke hadde noe sand under "midten" av bassenget, men bare som en kant. Holder det?
Ellers, er det noen som tror at det ville holde med tynn industriboard eller noe lignende?
Brukte dere den blå varianten av markisolering (den som er noe hardere), eller var det vanlig hvit markisolering?
Ut fra bildene fra deres bygge ser det ut som dere ikke hadde noe sand under "midten" av bassenget, men bare som en kant. Holder det?
Ellers, er det noen som tror at det ville holde med tynn industriboard eller noe lignende?
Vi brukte vanlig standard markisolasjon. Bare sand rundt kantene. Vi har ikke hatt noen problemer i løpet av de 5 badesesongene. Har også bekjente med samme monteringsløsning som oss, og så vidt jeg vet har det fungert bra for dem også. Nå vet jeg jo ikke hva du mener med "...noe hardt" men jeg ville fraråde dette 8). Poolduken er det svakeste leddet. Et råd: Forby barn (& voksne) å bruke svømmeføtter i bassenget. Fungerer som kniver mot poolduken :-/
Klikk her for å svare