Er i ferd med å sette opp 8mm MDF takpanel 120*30 i et rom.
Ifølge monteringsbladet skal den enten skrus, stiftes eller spikres med liten trådspiker.
Noen som har testet 16ga dykkertpistol i stedet? Eller vil hodet bare trenge igjennom?
Ifølge monteringsbladet skal den enten skrus, stiftes eller spikres med liten trådspiker.
Noen som har testet 16ga dykkertpistol i stedet? Eller vil hodet bare trenge igjennom?
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Troligvis for lite Skalle for Mdf, derfor skriver de trådspiker. Kan du ikke kaste på litt lim av noe slag og så skyte dem på plass?
Har vurdert å sette noen klatter av noe konstruksjonslim jeg har liggende. Underlaget er en eller annen form for malt "taktapet" deretter masonite og under det rupanel. Å spikre små stifter i taket har jeg ikke lyst til i det hele tatt. Kanskje burde man rote litt mer i kjelleren og se om det finnes lengre klammer enn 10mm som jeg har funnet til klammerpistolen.
Jeg brukte en Paslode modell mindre til kjøkkentaket. Husker ikke hva spikeren hadde for modellbetegnelse, men det fungerte veldig fint.
La for øvrig på PL200 tror jeg det var i den "ekte" sponten. Ble bra.
La for øvrig på PL200 tror jeg det var i den "ekte" sponten. Ble bra.
Kjørte med 38mm 16Ga og det fungerer utmerket.
Tok først en testbit og skjøt opp, krevdes en del kraft for å få ned den med et brekkjern.
Det gjelder bare å ha kontroll på hvor ledningene går, regelsoekeren markerte typ +/- 5cm men heldigvis var det ikke der jeg trengte å sette spikeren.
Tok først en testbit og skjøt opp, krevdes en del kraft for å få ned den med et brekkjern.
Det gjelder bare å ha kontroll på hvor ledningene går, regelsoekeren markerte typ +/- 5cm men heldigvis var det ikke der jeg trengte å sette spikeren.
Ja, og ikke holde tommelen for nær spikerspissen. Fikk en tankevekker da jeg tilfeldigvis skjøt rett i en skrue som holdt lektene. Spikeren ble som en banan og trengte ut rett ved siden av spikerspissen omtrent der jeg pleier å ha tommelen når jeg trykker opp takplatene. Ren flaks at det ikke gikk helt galt...
Klikk her for å svare