Holder på med å renovere gangen. Veggene er i dag av kraftig vev (malt i aprikos...) og bak veven er det tretex.
Planlegger å sette opp MDF-perlespontpanel og lurer på om det finnes noen do's and don'ts?
Takhøyden er 2600mm og platene er 2400mm hvorpå det vil kreves en del skjøting i lengden. Tips om fuging for å skjule skjøtene?
Tenkte å kjøpe ubehandlede og male selv. Dels for å få litt "liv" i malingen, så for at jeg antar at jeg vil måtte skjule spikerhull og skjøter.
Takknemlig for hjelp.
Planlegger å sette opp MDF-perlespontpanel og lurer på om det finnes noen do's and don'ts?
Takhøyden er 2600mm og platene er 2400mm hvorpå det vil kreves en del skjøting i lengden. Tips om fuging for å skjule skjøtene?
Tenkte å kjøpe ubehandlede og male selv. Dels for å få litt "liv" i malingen, så for at jeg antar at jeg vil måtte skjule spikerhull og skjøter.
Takknemlig for hjelp.
Jeg satte opp slik panel i deler av badet for en stund siden, men jeg limte den opp. Var ikke noen større problemer å jobbe med dem...kan ikke komme på noe man må tenke på egentlig. Maling gikk bra, vi brukte linoljemaling. Vil du slippe skjøting så kanskje et par skikkelige gulvlister/taklister kan ta hånd om det problemet? Kommer litt an på hva du har i huset for øvrig selvfølgelig.
Hei!
Se min tråd som jeg startet her om dagen:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/209909-langa-panelskivor.html
Det blir tydeligvis ikke pent å spleise. Jeg kontaktet Brandéns og de kan kanskje hjelpe deg.
Se min tråd som jeg startet her om dagen:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/209909-langa-panelskivor.html
Det blir tydeligvis ikke pent å spleise. Jeg kontaktet Brandéns og de kan kanskje hjelpe deg.
Skarve uten å dekke med list er verdiløst. Jeg har satt opp mdf-panel på et par steder, bl.a. i trappehuset og der ble et par steder hvor høyden ikke rakk til, typ et hjørne her og der, disse er skarvet men det vises med tiden når det krymper/sveller.
Takk for deres svar.
Det var jo attans at det ikke blir bra å skjøte... Hvis jeg skal dekke med sokkel blir det ca. 100mm oppe og 100mm nede...
Kan det ikke bli bra hvis man putter inn akrylfugemasse i skjøtene eller noe?
Det var jo attans at det ikke blir bra å skjøte... Hvis jeg skal dekke med sokkel blir det ca. 100mm oppe og 100mm nede...
Kan det ikke bli bra hvis man putter inn akrylfugemasse i skjøtene eller noe?
Gjør som det er gjort hjemme hos oss, vi har (ekte) perlestaff hele veien fra gulv til tak, men på midten har de satt en profilert list. Listen og perlestaffen nedenfor er pilsnermalt og over listen er det hvitmalt. Ser virkelig bra ut, bortsett fra fargevalget nederst...
Din skjøt kunne du jo altså sette bak en slik list.
Din skjøt kunne du jo altså sette bak en slik list.
Klikk her for å svare