Jeg har lenge lurt på hvilket materiale man bruker mellom syllpappen og regelverket ifølge min illustrasjon: http://img174.imageshack.us/img174/1906/grundbk3.jpg
Der det står "Spont el. annet?" Hva pleier man å bruke for materiale der? tykkelse? Bør man ikke tette mellom denne sponten og regelverket?
Lurer også på hva man bruker for spont på oversiden, gulvet så å si? Kunne ikke finne vanlig på byggmax nettside med u-spor i (vet ikke helt hva de kalles.)
Jeg har lest en del om man skal feste huset mellom lecablokkene eller ikke. Huset vil være ca 12x6m og trenger kanskje å bevege seg såpass at man ikke bør feste det?
Der det står "Spont el. annet?" Hva pleier man å bruke for materiale der? tykkelse? Bør man ikke tette mellom denne sponten og regelverket?
Lurer også på hva man bruker for spont på oversiden, gulvet så å si? Kunne ikke finne vanlig på byggmax nettside med u-spor i (vet ikke helt hva de kalles.)
Jeg har lest en del om man skal feste huset mellom lecablokkene eller ikke. Huset vil være ca 12x6m og trenger kanskje å bevege seg såpass at man ikke bør feste det?
Medlem
· västra götaland
· 34 innlegg
Jeg tror du mener trossbotten (eller blindbotten) ettersom du sier at det skal holde isolasjonen på plass. Isåfall er ikke ditt bilde helt korrekt ettersom trossbotten ikke ligger mellom syll og grunnplintene. Trossbotten spikres under gulvbjelkene og materialet kan være spånt, plywood, cellplast eller minerit f.eks.
Klikk her for å svare