Hei

Det planlegges å bygge et lite bad i kjelleren der det i dag går en avløpsstamme fra overetasjen i det ene hjørnet, samt kollektorslangene til bergvarmen i den andre enden av rommet.

Hva bør man bruke for materiale for å bygge inn disse rørene? Jeg vil ikke bruke gips siden det skal bygges i tilknytning til kjellerens yttervegger (fukt).

Har sett på sånn Minerit, men av en eller annen grunn står det at disse ikke er egnet for å kles med fliser.

Hva er det man bruker for materiale når man f.eks. bygger inn badekar og slikt? Kan det være noe for meg?

Lilienberg skrev:
Hei

Jeg planlegger å bygge et lite bad i kjelleren der det i dag går en avløpsstamme fra overetasjen i det ene hjørnet samt kollektorene til bergvarmen i den andre enden av rommet.

Hva skal man bruke for materiale for å bygge inn disse rørene? Jeg vil ikke bruke gips siden det skal bygges i forbindelse med kjelleryttervegger (fukt).

Jeg har sett på sånn Minerit, men av en eller annen grunn står det at disse ikke er egnet for å kles med fliser.

Hva er det man bruker for materiale når man for eksempel bygger inn badekar og sånt? Kan det være noe for meg?
Bruk en annen fibercementplate, for eksempel masterboard. At minerit ikke godkjenner flisetilpasning på sine vanlige plater skyldes at de har en spesiell plate for flislegging, minerit VT. Den er mye dyrere, og naturligvis hadde det fungert med deres vanlige plate også. Ren bedrag.

Den andre platen du snakker om er Luxplaten, eller tilsvarende. Fungerer utmerket til det du skal gjøre, og da slipper du også bruke lekter hvis du bruker deres 50 mm plate, den kan du bare lime opp. Også veldig dyr.

Oi raskt svar. Takk.

Hvem selger disse forskjellige platene. Har ikke sett noen på de vanlige budsjettbyggevarehusene - typ Bauhas, Silvan og Byggmax.

Lilienberg skrev:
Oj, raskt svar. Takk.

Hvem selger disse forskjellige platene. Har ikke sett noen på de vanlige billige byggevarehusene - typ Bauhaus, Silvan og Byggmax
Det pleier å finnes slike plater på byggevarehusene, i alle fall plater av den typen, men med litt forskjellige merkenavn.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.