Noen som kan/vil gi seg på en gjetning hvilke materialer som jeg har funnet under det gamle dørkarmen?!
Tre ser jeg noen steder, men hva mer?
Jeg synes det ser ut til å være en slags grovere papp og spikret papirrems på det første bildet.
I hvilket formål?
Det andre lurer jeg på om kan være en form for myk trefiberplate. Tretex?
Platen er ganske tykk, sikkert en 4 cm eller noe lignende. Kanskje enda tykkere.
Finnes det risiko for asbest i noe av disse materialene eller er det bare å fortsette å rive og spre støv?
Akkurat nå ser det ut som på bildene. Rundt hele døråpningen, på begge sider. Kan jeg ha det slik i noen uker eller bør nytt dørkarm på snarest, for at man ikke bør trekke mer støv fra dette?
Hva tror dere om det første bildet da?
Noen grovere papp med spikede papirremser.
Hva er det og hvorfor sitter det der?
Rent papir eller risiko for asbest?
Bør man dreve rundt døren før foringen settes på plass?
Tydeligvis ganske smale sprekker så jeg tror håndverkeren tenker å hoppe over drevning.
Vanskelig å få inn glassull eller hva han nå hadde tenkt å dreve med.
Er det en ok beslutning å hoppe over drevingen?
Du synes ikke at det har gått til overdrivelse med din bekymring for asbest?
Bare en tanke, da du har startet 59 forumtråder der du spør om det finnes asbest i forskjellige ting i ditt hjem. Hvis du er så sykelig redd for asbest er det kanskje bedre å kjøpe et nybygd hus der det garantert ikke finnes asbest.
Det er ganske slitsomt å se alle trådene som handler om asbest.
Du synes ikke at det har gått til overdrift med din bekymring for asbest?
Bare en tanke, da du har startet 59 forum-tråder hvor du spør om det finnes asbest i forskjellige ting i hjemmet ditt. Hvis du er så sykelig redd for asbest, er det kanskje bedre å kjøpe et nybygd hus hvor det garantert ikke finnes asbest.
Det er ganske slitsomt å se alle trådene som handler om asbest.
Jeg synes nok at det er mer slitsomt med noen som har brukt tid på å telle antall tråder som Stina71 har startet om emnet. Men heldigvis kan jeg, hvis det blir for mye, hoppe over den typen innlegg og gå videre i livet mitt.
Takk til dere som gir meg informative og konstruktive svar!
Jeg vil ikke besvære noen med mine spørsmål og hadde faktisk trodd at om noen misliker mine spørsmål så kan de rett og slett la være å lese, gå videre og legge fokus på noe annet. I stedet for å bruke energi på å stille spørsmål ved det. Jeg har rett til å stille de spørsmål som jeg funderer på, akkurat som alle andre. Derimot er det ingen som trenger å kommentere innlegget om de ikke vil.
På A svarer jeg iallfall tretex og på B vanlig papp som for eksempel ble brukt for at sagflisen i veggen ikke skulle falle gjennom sprekkene i råsponten. Begge helt ufarlige.