Har planer på å bygge en brygge på vår tomt nå i vår, men jeg trenger kommentarer fra andre som har bygget for å slippe å gjøre de samme feilene (om det finnes noen
. Mottar gjerne tips om materialer og konstruksjon!
Siden innsjøen stuper relativt bratt etter stranden, vanskeliggjør det byggingen en del...
Kanskje burde jeg satse på en "flytebrygge"?
Siden innsjøen stuper relativt bratt etter stranden, vanskeliggjør det byggingen en del...
Kanskje burde jeg satse på en "flytebrygge"?
Bruk A impregnert treverk hvis du ikke bor på vestkysten, altså ikke samme type treverk som du bygger terrasser av. Skru med "trallskrud" og ikke bruk spiker! Spikrene løsner. Stor eller liten innsjø? Altså "høy" fart på vinden og dermed isen (Norrbotten eller Skåne)? Behov for å komme langt ut i vannet? Dybde? Bunnen? Hvor stor trenger selve bryggedelen å være? Hvor lang trenger landgangen å være?
carra ;D
carra ;D
Sjekk her
www.svenskaflytblock.se
for ideer og pris sammenligning mellom egen bygging og kjøpt.
Har du en regulert innsjø som krever opptak av bryggene om vinteren?
www.svenskaflytblock.se
for ideer og pris sammenligning mellom egen bygging og kjøpt.
Har du en regulert innsjø som krever opptak av bryggene om vinteren?
Jeg bygde først en flytebrygge men ble lei av at den var så ustabil. Den var 4x4 m og lå på 8 stk blå plasttønner. Kanskje er flyteblokker bedre.
I år kuttet jeg bort tønnerne og plasserte den på fire grove sementrør (ca 60 cm dia).
Vi får se om den står til våren eller om isen har veltet rørene. Det er utrolig krefter i isen.
I år kuttet jeg bort tønnerne og plasserte den på fire grove sementrør (ca 60 cm dia).
Vi får se om den står til våren eller om isen har veltet rørene. Det er utrolig krefter i isen.
Klikk her for å svare