På min overetasje tenkte jeg å legge vannbåren gulvvarme. Det vil bli enten Uponor eller LK systems. Jeg tenkte å legge glislag og varmeplater som jeg legger slyngene i. Deretter tenkte jeg å ha laminatgulv. Noen spørsmål:
1. Må jeg ha en dampsperre i gulvet? Håper og antar nei siden det er gulvet på overetasjen.
2. Kan jeg legge laminatgulvet direkte på glislaget og gulvslyngene?
3. Hvis nei på forrige spørsmål. Hva anbefaler dere at jeg velger for underlag under laminatgulvet? Vil at det bygger så lite som mulig. Sponplate? Gulvgips?
Årsaken til at jeg legger glislag i stedet for sporede sponplater er at de sporede sponplatene ville koste like mye som resten av gulvvarmen.
På min ovenpåtenkte jeg legge vannbåren gulvvarme. Det blir enten Uponor eller LK systems. Jeg hadde tenkt å legge spredt panel og varmeplater som jeg legger sløyfene i. Deretter hadde jeg tenkt å ha laminatgulv. Noen spørsmål:
1. Må jeg ha en dampsperre i gulvet? Håper og antar nei siden det er gulvet i andre etasje.
2. Kan jeg legge laminatgulvet direkte på det spredte panelet og sløyfene?
3. Om nei på ovennevnte spørsmål. Hva anbefaler dere at jeg velger som underlag under laminatgulvet? Ønsker at det bygger så lite som mulig. Sponplate? Gulvgips?
Årsaken til at jeg legger spredt panel i stedet for sporet sponplater er at de sporede sponplatene ville kostet like mye som hele den øvrige gulvvarmen.
Jeg ville ut fra dine forutsetninger lagt minst ett lag gulvgips, deretter underlagspapp samt så tynt laminat som mulig.
Ville ikke lagt dampsperre.
Er ingen ekspert bare så du vet 😄
Selv hjemme la jeg først 1 lag gulvspon, deretter delte jeg sponplatene som lag 2 og la slangen mellom med plater, så gulvgips, papp og tynt laminatgulv.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.