Hei, tenkte å bruke markisolasjon i en innervegg i stedet for vanlig da det er for å lydisolere og dempe for hjemmekino. Dette fordi markisolasjon veier mer = bedre lyddemping.

Men finner bare 50mm, finnes det inn 45?

Det er for en innervegg med 45 stendere
Bygge av innendørsvegg med trestendere klar for isolering, omgivende rom med verktøy og materialer spredt på gulvet.

Sala på reglene med for eksempel 7 mm plywood.

Hadde det vært meg, ville jeg kjøpt 70mm reglar og saget dem til 50mm.

Protte

Da blir det problem med karmen da den er 93mm, hvilket 11 mm obs + 13mm gips pluss 45mm regel blir. Fra begynnelsen tenkte vi å kjøre på to frittstående 45 reglar med 10mm luftspalte for enda bedre lydisolering, men det gjorde vi ikke av samme grunn.

Men fortsett med salning på karmen også. Man kan sette klakkfoder på den ene siden så synes det mindre.

Protte

Det ødelegger litt følelsen på profilene ville jeg si, det er ingen moderne dørblad eller karm.
Så det går ikke an å få tak i 45mm markisolering?

edit: det skulle være om man freste eget karmvirke med riktig dybde, men til og med jeg synes det begynner å bli for mye jobb :D

Om du nesten er klar til å frese egen karm, sag bort litt på innsiden så du får en skarp kant, lim på salningen med litt overmål, høvle bort overskuddet. Må være enklere enn å lage ny karm, ser like bra ut.

Ellers tror jeg det er litt overdrevet med den tyngre markskiven da du har 4 lag skive i veggen.
Ta vanlig isolasjon og sats mer på en bra dør.
Det er jo ikke et lydstudio men en hjemmekino.

Protte

Det er jo ikke for akustikken, men for at lille gutten skal kunne sove mens vi ser på film :D
Men nei, jeg tror jeg dropper det, har mange andre oppgaver som er tidkrevende som det er :D

edit: Dørbladet er jo uansett den svake lenken i det hele

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.