Hei!
Jeg er på jakt etter tilpasningsskåret furu i to dimensjoner.
1. 8x105
2. 8x160
Det eneste målet som er helt fast er bredden 105mm på den første. I nødsfall kan jeg gå opp til 12mm tykkelse, men ville helst unngått det.
Noen som har tips om en bra leverandør? Har vært i kontakt med et lokalt sagbruk (Uppsala), men de var også bønder og hadde ikke kapasitet for mindre bestillinger akkurat nå.
Har selv ingen erfaring i det hele tatt med målebestilt treverk.
Jeg er på jakt etter tilpasningsskåret furu i to dimensjoner.
1. 8x105
2. 8x160
Det eneste målet som er helt fast er bredden 105mm på den første. I nødsfall kan jeg gå opp til 12mm tykkelse, men ville helst unngått det.
Noen som har tips om en bra leverandør? Har vært i kontakt med et lokalt sagbruk (Uppsala), men de var også bønder og hadde ikke kapasitet for mindre bestillinger akkurat nå.
Har selv ingen erfaring i det hele tatt med målebestilt treverk.
Jeg foreslår at du limer planhøvlet furu til ønsket bredde, det finnes i 8mm tykkelseM Messier1994 skrev:Hei!
Jeg er på jakt etter måltilpasset høvlet furu i to dimensjoner.
1. 8x105
2. 8x160
Den eneste målet som er helt fast er bredden 105mm på den første. I nødsfall kan jeg gå opp til 12mm tykkelse, men vil gjerne slippe.
Noen som har tips på en bra leverandør? Har vært i kontakt med et lokalt sagbruk (Uppsala), men de var også bønder og hadde ikke plass til mindre bestillinger akkurat nå.
Har selv ingen erfaring i det hele tatt med målbestilt treverk.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Det du trenger er et spesialsnekkeri. Så tynne dimensjoner høvler man fram i en planhøvel og kante i en justersag. De har dessuten den skvistreine og tørkede furu som formålet krever, den finnes ikke på en bondesag.
Hvor mye skal du ha?M Messier1994 skrev:Hei!
Jeg er på jakt etter måtilpasset høvlet furu i to dimensjoner.
1. 8x105
2. 8x160
Det eneste målet som er helt fast er bredden 105mm på den første. I nødstilfelle kan jeg gå opp til 12mm tykkelse, men vil helst slippe det.
Noen som har tips om en bra leverandør? Har vært i kontakt med et lokalt sagbruk (Uppsala), men de var også bønder og hadde ikke plass for mindre bestillinger akkurat nå.
Har selv ingen erfaring med måtilpasset treverk.
Lidl selger akkurat nå en enkel plan- og retthøvel. Kjøp en sånn så kan du høvle ned vanlige lister fra byggevarehandelen.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 innlegg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6.615 innlegg
Be din nærmeste forhandler kontakte PO.Hiller, de kan høvle på bestilling 
Tenkte kjøpe listene mine fra dem, men det ble litt vel dyrt for den lille mengden vi skulle ha. Så etter litt diskusjon gikk jeg for furu (var interessert i gran).
Tenkte kjøpe listene mine fra dem, men det ble litt vel dyrt for den lille mengden vi skulle ha. Så etter litt diskusjon gikk jeg for furu (var interessert i gran).
Takk alle!
Har fått hjelp fra Veckebo Såg. Det tar noen uker til levering, men de har vært veldig hjelpsomme og tror resultatet blir bra.
https://veckebosag.se/
Har fått hjelp fra Veckebo Såg. Det tar noen uker til levering, men de har vært veldig hjelpsomme og tror resultatet blir bra.
https://veckebosag.se/
Klikk her for å svare