Har snekret sammen en kiosk av ubehandlet restvirke. Tanken var å se hvor langt det rakk. Stammen er av 6-7 cm tykke furu-regler skrudd sammen med vinkeljern, og spontet virke på utsiden. Tanken er at den skal settes utendørs på pilarer eller grus til våren. Står på verandaen f.t. da garasjen var litt for full.

Men usikker på hvordan man gjør med maling slik at den ikke råtner i stykker etter et år.

Er inspirert av denne bl.a:
http://studioelwa.se/bygg-en-kiosk-till-barnen-av-spillvirke/

Så per dags dato er det åpent på baksiden og forsiden.

Skal man skru bort veggene og male reglene og innsiden av veggene som beskyttelse? Eller er det bedre å montere en vindusluke og bakside som kan åpnes?

Setter man opp panel på et hus maler man jo sjelden innsiden av virket hva jeg kan tro da det sjelden eksponeres.
 
K kattparet skrev:
Har snekret sammen en kiosk av ubehandlet spillvirke. Tanken var å se hvor langt det rakk. Stammen er av 6-7 cm tykke furu-regler skrudd sammen med vinkeljern, og spontet virke på utsiden. Tanken er at den skal stå utendørs på pilar eller grus til våren. Står på verandaen nå da garasjen var litt for småtett.

Dog usikker på hvordan man gjør med malingen så den ikke råtner i stykker etter et år.

Er inspirert av denne blant annet:
[lenke]

Så i dag er det åpent og på baksiden og forsiden.

Skal man skru av veggene og male reglene og innsiden av veggene som beskyttelse? Eller er det bedre å montere på en skodde og bakside som kan åpnes?

Setter man opp panel på et hus maler man jo sjelden innsiden av virket hva jeg kan tro da det sjelden blir eksponert.
Jeg bygde lignende i spillvirke. Litt blandet ubehandlet og impregnert med tak i kryssfiner som jeg malte. Det holdt bra et par år og så var det ikke gøy å leke kiosk lenger så da rev vi den. Delvis barnearbeid å både bygge og rive (y):cool::D
 
Gratulerer - du er ferdig.

Din lekiosk vil klare seg lenge nok for at både barna som er små nå og deres kommende småsøsken skal rekke å bli lei av den lenge før den begynner å råtne. Ingen isolasjon og åpen både foran og bak. Den rekker å tørke helt mellom regnskurene, og da er det ingenting å bekymre seg for. Med mindre den står direkte på bakken selvsagt, men da hjelper det ikke bare å male den.

Hvis du vil male den for utseendets skyld, så synes jeg at du bør lasere den slik at den fortsatt er godt ventilert og tørker opp mellom våtperiodene.
 
  • Liker
Pin og 1 annen
  • Laddar…
Glemte bort at man kan jo laste opp bilde.
 
  • Et lite trebygg med tak og hull i fronten, plassert på en terrasse. Plastdekke ligger på gulvet rundt bygget.
  • Liker
Pin
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.