Hei,
Jeg skulle gjerne male taket oppe i loftsrommet til hvitt, dels for å friske opp litt og for å få litt lys i mørket.
Hvilken type maling fungerer for formålet?
Går det bra med vanlig hvit takmaling, eller skal det være en spesiell type?
Eller, klassifiseres loftet som et utendørsområde kanskje.. dvs bruke utendørsmaling i stedet?
Husker at jeg så et byggeprogram på TV for en stund siden hvor de hadde gjort dette, så antar at det ikke er "galt" å gjøre det.
Jeg skulle gjerne male taket oppe i loftsrommet til hvitt, dels for å friske opp litt og for å få litt lys i mørket.
Hvilken type maling fungerer for formålet?
Går det bra med vanlig hvit takmaling, eller skal det være en spesiell type?
Eller, klassifiseres loftet som et utendørsområde kanskje.. dvs bruke utendørsmaling i stedet?
Husker at jeg så et byggeprogram på TV for en stund siden hvor de hadde gjort dette, så antar at det ikke er "galt" å gjøre det.
Skulle nok sperre med en eller annen farge først så det ikke blir masse gule flekker, avhenger selvfølgelig av hvor nøye du er. Deretter bruke vanlig innendørs takmaling. Ellers kan du bruke oljemaling to ganger.
Er det loftet? Dvs du vil male undersiden av råsponet og det ligger takpapp på oversiden av råspon.
Ja da bør du nok være forsiktig med "tette" farger, dvs latex, akryl. Slik at ikke fukt blir innestengt mellom takpappen og malingen.
Bare en tanke, vet egentlig ikke så mye om det.
Ja da bør du nok være forsiktig med "tette" farger, dvs latex, akryl. Slik at ikke fukt blir innestengt mellom takpappen og malingen.
Bare en tanke, vet egentlig ikke så mye om det.
Helt riktig, jeg endrer meg helt. Du skal ikke stenge inne malingen. Feil av megMikael_L skrev:
Vanlig uttynnet grunnfarge. Med whitesprit. mvh Johan
Klikk her for å svare