B
Jeg skal bytte ut nåværende gjerde som har råtnet med et nytt med stående spiler som skal males hvitt. Vil gjøre det så enkelt som mulig og tenker derfor at jeg vil prøve å finne grunnmalte ribber. Noen som kan tipse om hva jeg skal ha? Er ytterpanel 22x45 et bra alternativ? Noen som har peiling på om man til og med kan bestille ferdig strøket panel?

Det kommer an på hvor raskt du vil at det skal råtne. De der malingsfargene som brukes på ferdigmalt pleier å være slike at treet råtner ekstra raskt.

Vil du gjøre det enkelt (og ofte) gjør du akkurat som du har tenkt.

Vil du gjøre det godt trenger du å få tak i langsomtvokst fet furu og god linolje.

• Liker
Joak og 1 annen
  • Laddar…
Helst trykkimpregnerte også. Jeg sagde til drøyt 1800 stykker slike med spiss og dråpenese for snart 30 år siden, alle har klart seg fra råte og er fine i treverket fortsatt...noen har gått pga en klønete snøplog-fører...men jeg hadde et knippe reserver heldigvis

K krambriw skrev:
Helst trykkimpregnert også. Jeg saget til over 1800 stykker slike med spiss og dryppnese for snart 30 år siden, alle har klart seg fra råte og er fine i treverket fortsatt...noen har gått på grunn av klønete snøplogfører...men jeg hadde et knippe reserver takk og lov
Malte?

Malt året etter oppsetningen med ekte maling fra jotun, den ble tynnet med white-spirit

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.