Hei,
Har lett, men finner ikke noe svar på akkurat dette spørsmålet. Skal legge nytt undertak på ytterdøra i helgen og har kjøpt sporpanel (Bastupanel) som skal spikres opp. Grunnmalt og et første lag dekk på bakken før den skal opp. Spørsmålet nå er om jeg kan bruke min dykkpistol med elforsinket dykkspiker og deretter på med et lag dekk til (hvit fasadefarge) eller om det vil ruste gjennom etter hvert? Rustfrie dykkspiker til pistolen koster skjorta og er vanskelige å få tak i. Å spikre for hånd føles slitsomt når det er ganske mange m2 som skal opp. Hva sier dere?

Det går bra! Du har flaks for enn så lenge regner det ovenfra og ned!

ClasseClas
Jeg ville aldri brukt annet enn varmforsinket spiker (eller rustfritt) utendørs. Også innendørs er det varmforsinket som gjelder selv om det er mye skrudd i dag.

ClasseClas
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jeg ville aldri bruke annet enn varmforsinket spiker (eller rustfritt) utendørs. Selv innendørs er det varmforsinket som gjelder, selv om det er mye skrudd i dag.
Merkelig. Kanskje det ikke har nådd Beijer ennå? For hele NKT sitt sortiment er innendørsskruen el-forsinket.

I et helt værbeskyttet rom uten direkte vannpåvirkning kan du med god samvittighet bruke elforsinkede dykkert som du så maler over.

/Snekkeren

ClasseClas
Innendørs fungerer elforzinket normalt. Det er når rom kaldstilles, typ på landet, badstue etc., at elforzinket ikke passer. Synes jeg.

Takk for svar! Blir til å kjøre med dykkert og male over. Skulle det tross alt blø igjennom etter X antall år får jeg ta det problemet da:)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.