Hva er det for plater?
Trolig er det bare å vaske av dem, sparkle litt om det er ujevnt et sted, pusse der du har sparklet ("vanlig" sandpapir blir bra) og så male. Om du skal male eller friske opp (olje, lakkere, beise f.eks.) trebjelkene kan du vaske og evt pusse litt på dem også.
Kult innertak.
Trolig er det bare å vaske av dem, sparkle litt om det er ujevnt et sted, pusse der du har sparklet ("vanlig" sandpapir blir bra) og så male. Om du skal male eller friske opp (olje, lakkere, beise f.eks.) trebjelkene kan du vaske og evt pusse litt på dem også.
Kult innertak.
Jeg tror det er typisk masonittplater.
Ganske dårlig stand kanskje ikke synlig på bildene.
Men hvis jeg har sparklet og sliper litt forsiktig, tror du det burde gå?
/Hanna
Ganske dårlig stand kanskje ikke synlig på bildene.
Men hvis jeg har sparklet og sliper litt forsiktig, tror du det burde gå?
/Hanna
Er det hull i masoniten, eller hva mener du med dårlig stand? Hvis det er masonit kan du sparkle og slipe, det blir bra. Tørk av med en form for målervask og mal. Mal det du har sparklet først, deretter to strøk maling på alt. Det pleier å holde med to strøk hvis man har grunnet de sparklede flatene først. Men i verste fall må du male en tredje gang.H Hanna Bengtsson skrev:
Nå antar jeg at du maler med veggmaling. Maler du med linoljemaling er det ikke sikkert at det er nok med to strøk.
Klikk her for å svare




