Hei.
Tanken er at jeg skal friske opp taket inne på soverommet.
Men kan jeg slipe med vanlig sandpapir på materialet eller hvordan hadde dere gjort det? Et lite soverom med skråtak, synlige trebjelker og enkel innredning. To senger med puter og en nattbordslampe vises. Skråtak i soverom med synlige trebjelker, et skrivebord med lamper og vannflaske, hvite panelvegger og en liten dør. Sovrom med hvite vegger og skråtak, mørkeblå seng med laken, og vindu med utsikt mot trær. Et maleri henger på veggen. Loftrom med trekonstruksjon og skråtak, seng til høyre, vindu med utsikt til trær, bærbar vifte på gulvet. Soverom med hvitmalt paneltak og synlige trebjelker, lite skrivebord med lampe og flasker, vindu med blå utsikt og seng i forgrunnen.
 
Hva er det for plater?
Trolig er det bare å vaske av dem, sparkle litt om det er ujevnt et sted, pusse der du har sparklet ("vanlig" sandpapir blir bra) og så male. Om du skal male eller friske opp (olje, lakkere, beise f.eks.) trebjelkene kan du vaske og evt pusse litt på dem også.

Kult innertak.
 
Jeg tror det er typisk masonittplater.
Ganske dårlig stand kanskje ikke synlig på bildene.
Men hvis jeg har sparklet og sliper litt forsiktig, tror du det burde gå?
/Hanna
 
H Hanna Bengtsson skrev:
Jeg tror det er typ masonitplater.
Ganske dårlig stand, kanskje ikke synlig på bildene.
Men hvis jeg sparkler og slip litt forsiktig, tror du at det burde gå?
/Hanna
Er det hull i masoniten, eller hva mener du med dårlig stand? Hvis det er masonit kan du sparkle og slipe, det blir bra. Tørk av med en form for målervask og mal. Mal det du har sparklet først, deretter to strøk maling på alt. Det pleier å holde med to strøk hvis man har grunnet de sparklede flatene først. Men i verste fall må du male en tredje gang.

Nå antar jeg at du maler med veggmaling. Maler du med linoljemaling er det ikke sikkert at det er nok med to strøk.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.