Skal sette ny håndlist og stenderne er helt feilplassert så min øverste konsoll havner midt mellom 2 stendere.

Skruvtappene til beslagene er treskrue-M8.
Har lett, men finner ingen steder der man kan finne noen plugg i denne dimensjonen.
Mollyplugger finnes bare i M6 så nå vurderer jeg å dreie ned en halv M8-pinbolte og gjenge til en M6 og så bruke M6 molly.

Men burde ikke flere ha opplevd dette, og hvordan løste dere det?

Du har vel reglar i veggen som alle andre, enten cc 45 cm eller cc 60 cm, plasser dine håndløperfester der. Det er svært sjeldent at det sitter på jevne mål for da må veggen være bygget rundt det, og det er sjeldent. Noen plugger i gipsplater kan aldri klare belastningen fra en voksen person som snubler og prøver å gripe etter håndløperen. Men vær nå oppmerksom på høyden for festene, for trappens vangstykke er kanskje ikke av rett modell, for det er uvanlig i moderne hus, noe du sannsynligvis har siden det er gipsvegger.

cecar33 skrev:
Du har vel stendere i veggen som alle andre, enten cc 45 cm eller cc 60 cm, sett dine håndrekke fester der. Det er svært sjeldent de sitter på jevne mål for da må veggen være bygd rør det og det er sjeldent. Noen plugger i gipsplater kan aldri klare belastningen fra en voksen person som snubler og prøver å gripe etter håndrekken. Men vær nå oppmerksom på høyden for festene for trappens vangstykket er kanskje ikke av rett modell for det er uvanlig i nyere villaer, noe du sannsynligvis har siden det er gipsvegger.
Klart jeg har stendere, men stenderen som sitter i starten der håndrekken skal sitte kan ikke brukes og stender nr. 2 kommer 75 cm inn på håndrekken om jeg skal bruke den. Føles som det blir altfor mye vippearm å ha den første konsollen der.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.