Hei!

Jeg skulle trengt noen tips om hvordan man kan få ut hele plastpluggen fra veggen etter at man har fjernet ekspanderen/skruen/festet, når det sitter igjen en del, se bilde.

Tenkte om det finnes en måte man for eksempel kunne slipe dem bort, siden de stikker litt ut fra veggen, før man sparkler igjen hullene, eller om det finnes noen andre gode triks å bruke. Takknemlig for tips/hjelp.

• Blå plastplugg delvis fjernet fra hvit vegg.
  • Et hull i en vegg med en grønn plastplugg delvis synlig, brukt til å feste skruer eller ekspansjonsbolter.
Man kan også bore opp dem, slik at de enten fester seg på boret eller triller ned i mellomveggene der de kan bli liggende.

Karrock
Minst påvirkning på gips blir det ved å trykke dem inn med en spiker, penn eller lignende. I betong er det ofte smidig å gripe med en nebbtang og dra ut.

• Liker
Thomas59 og 1 annen
  • Laddar…
Et triks jeg pleier å bruke er å skru inn en treskrue som er mindre enn pluggen er ment for, så liten at den får grep men uten at den ekspanderer pluggen, deretter tar du en tang eller noe og drar ut både skrue og plugg.

• Liker
stugan_i_skogen og 2 andre
  • Laddar…
V villervallan19 skrev:
Hei!

Jeg trenger noen tips om hvordan man kan få bort hele plastpluggen fra veggen etter at man har fjernet ekspanderen/skruen/festet, når det er en del igjen, se bilde.

Tenkte om det finnes noen måte man for eksempel kunne slippe dem bort, siden de stikker litt ut fra veggen, før man sparkler igjen hullene eller om det finnes noen andre gode knep å bruke. Takk for tips/hjelp.
Nei, dessverre bare å rive ut og sparkle igjen. Skru en skrue litt inn i dem så du kjenner at gjengene tar, deretter tar du med tang i skruen og forsiktig vrir/vipper ut pluggen. Å prøve å slipe eller andre "knep" fører bare til større ødelagt veggflate. Hvis man tar det varsomt når man drar ut den, blir det sjelden større hull enn pluggens omkrets.

Det du eventuelt kan prøve er å trykke inn pluggen og deretter sparkle over.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.