Hei forumet.

Har renovert vår overetasje men litt gjenstår.

Lister, gulv trapperekkverk m.m.

Nå til spørsmålet. Har sett på Lundbergs trapperekkverk serien New York eller Helsinki.
Hvor vanskelig er det å montere disse og få det bra. Tenkt å gjøre dette når familien er bortreist, slik at ingen faller ned når rekkverket er borte. Vil vinkle rekkverket for å få mer "luft" i rommet på den lille klossen. Tidligere rekkverk gikk inn i veggen rett. Hva synes dere?
 
"Hvor vanskelig er det?" er et ganske vanskelig spørsmål. Men hvis man er normalt flink med hendene, er det ikke så vanskelig, og det finnes greie instruksjoner som viser hvordan man gjør det. Det gjelder som med det meste annet å være nøye og metodisk.

Jeg forstår ikke hva du mener med at du vil vinkle rekkverket, kan du utdype?
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
”Hvor vanskelig er det?” er et ganske vanskelig spørsmål. Men dersom man er normalt hendig, så er det ikke så vanskelig, og det finnes greie instruksjoner som viser hvordan man gjør det. Gjelder som med det meste annet å være nøye og metodisk.

Jeg forstår ikke hva du mener med at du vil vinkle rekkverket, kan du utdype?

Ja, jeg er enig, kanskje et dumt spørsmål. Er hendig med det meste, lurte bare på om det er kronglete da overliggere osv. skal kappes i eksakte lengder osv., men tror jeg skal få det til.

Angående vinkelen, så går nåværende rekkverk inn i veggen, dvs. har en "gulvbit" som man ikke kommer til fordi rekkverket er i veien. Tanken er å dra rekkverket rundt åpningen i stedet. Dvs. der lampen står nå, tenkte jeg å sette rekkverket foran i stedet for rett inn i veggen.
 
Klarer du for eksempel å sette fôr rundt en dør pent, så fikser du å bygge rekkverk også.

Er enig med deg i at rekkverket burde følge trappehullet. Det blir jo en vanskelig utnyttbar flate uansett, men det ser mer riktig ut synes jeg.
 
  • Liker
dillen76
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.