Hei,
Vi holder på å renovere et egnahems-hus fra 1936 og har revet vegg mellom stue og trapp. For å redde noen liv tenkte å bygge et rekkverk som både er stabilt og fint, gjerne tidstypisk for huset.

- Tror dere rekkverket kan bli stabilt selv om det bare festes ordentlig nedover? Under planken på bildet er det en solid bjelke. Lengst bort på bildet kan jeg selvfølgelig feste i veggen, men det er en ganske tynn vegg der, så tror ikke den vil bidra veldig mye til stabiliteten.
- Har noen tips til tegning eller lignende for en fin eldre løsning og stil?
- Andre tips eller innspill?

Takk på forhånd!

Mvh Simon

Trapperom under renovering, med synlige vegger uten maling og et midlertidig rekkverk. Gulvet er delvis fjernet for ombygging. Trapp ned ved siden av en brun treplanke med trestøv, del av renoveringsprosjekt i et hus fra 1936. Trappfelling med manglende rekkverk under renovering i eldre egnehems-hus. Viser treverk og byggemateriale. Bakgrunn med veske og tregulv.

Nei jeg tror ikke det blir tilstrekkelig stabilt av å bare feste nedover.
Jeg ville ha satt en stolpe opp i taket.

Rekkverket ville jeg så bygge med en enkel modell med høvlet furu som males hvitt.

maah maah skrev:
Nei, jeg tror ikke det blir tilstrekkelig stabilt ved å bare feste nedover.
Jeg ville ha satt en stolpe opp i taket.

Rekkverket ville jeg så bygget en enkel modell med pløyd furu som males hvit.
Takk for svar. Å kjøre stolpe til taket er dessverre ikke et alternativ pga. estetikk, noen annen idé som kan løse problemet? =)

Mvh Simon

Stolper som går ned på innsiden av trappen som du kan skruve i veggen.

D
Men finnes det ikke en stående stolpe i vegghjørnet?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.