Jeg har nettopp revet og reparert i et rom pga vannskade. Akkurat nå er det åpent til loftet og jeg har mulighet for akkurat dette rommet å bygge inn luftspalter mot sutaket i taket før jeg setter opp isolering og nytt tak.
Huset har IKKE luftspalter andre steder og det er et fint loft uten påvekst.
Huset er et tømmerhus fra 1906, å sette inn luftspalte når jeg har sjansen føles vel bare bedre? Ikke som at det kan bli dårligere av det?
Huset har IKKE luftspalter andre steder og det er et fint loft uten påvekst.
Huset er et tømmerhus fra 1906, å sette inn luftspalte når jeg har sjansen føles vel bare bedre? Ikke som at det kan bli dårligere av det?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Det går ikke an å gi noe godt svar uten å vite mer om hvordan det ser ut ved siden av dette rommet.
Når huset ble bygget, var det sannsynligvis med et undertak av spon/pert da trengs ingen luftspalte, siden det ikke er tett. Hvis det senere er byttet til spont med tjærepapp bør du definitivt ha en luftspalte. Rådet er basert på en hel del gjetninger om ditt tak. Hva har du på taket?
Det er falsede plater. Vi har nettopp fått et nytt ettersom det tidligere lekket på div steder. Derav vannskaden.D Daniel 109 skrev:
Nå har de lagt papp under platene, før lå platene direkte på bordene. Blir det forskjell på klimaet med det nye taket? Det var falsede også før.
Klikk her for å svare