Vil fjerne luftrøret som går fra avløpsstammen i kjelleren via de to etasjene til taket. Har tenkt å sette en luftventil ved stussen i gulvet bare.

Fungerer det?

Hva skjer hvis det ikke fungerer?

Klem!

// Stefan
 
Det kan lukte en del selv om det ikke skal gjøre det. Er ventilen for tett så blir det dårlig fart på spylingen og det kan føre til stopp.
 
Ventilen må være plassert på en høyde som er høyere enn den høyeste vannlåsen, samt være det siste i avløpssystemet. Hvis den er plassert før for eksempel toalettet, hjelper ikke ventilen med å slippe inn luft i systemet, og vannlåsen i toalettet kan bli sugd ut, noe som fører til luktproblemer. En ventil (vakumventil) må alltid plasseres i et oppvarmet rom.
 
Hei gutter!

En vakuumventil kan også sitte på et kaldt rom. Typ en kaldloft.

http://www.rinkabyror.se/

Søk på vakuumventil

Mvh Lars
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.