Hei!

Holder på og bygger nytt (fritidsbolig) og har nå hatt en rørlegger inne for røropplegg til bad og kjøkken.
Han ville bruke veggbokser for gjennomføring. Som amatør synes jeg det føles mer usikkert enn å bruke vanlige veggbøylestøtter og la røret komme gjennom veggen helt. Finnes det ikke noen risiko for at røret "hopper ut" eller ikke sitter ordentlig når man bruker bokser? Skulle det begynne å lekke, har man heller ingen sjanse til å merke det.

Hva synes dere som har peiling på dette?
 
Er ingen ekspert men har bygget bad. Jeg er overbevist om at "rør i rør" med bokser riktig installert er en bedre/sikrere løsning.
Man slipper f.eks. å bryte tettskiktet med skruer når man installerer dusj/badekarblander. Eventuelle lekkasjer skal ledes i det ytre røret til et sted hvor det synes og ikke gir umiddelbar skade.
 
Sist redigert:
Enig med ovenstående. Det er dessuten mulig å bytte et rør i veggboks, går som oftest ikke i veggbøylestøtte.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.