Jeg har forstått at den "rette" måten å frese spor for VP-rør i Leca er å leie en fresemaskin med støvsuger, så det blir nok slik jeg gjør det.

Mitt spørsmål er:
Hva bør jeg fylle igjen med etter å ha satt inn rørene? Jeg skal pusse overflaten med sementbasert mørtel etterpå. Er Casco Husfix egnet?

Tips om en passende doseringsfres/hullsag for å få satt inn boksene hadde også vært fint.

Sist redigert:
Tja, jeg vet ikke, men dere andre får gjerne rette meg. Jeg ville vurdere at Leca er omtrent likeverdig med lettbetong.

I lettbetong har jeg "frest" spor med stikksagen. Da kuttet jeg ned stikksagbladet med vinkelslipen til riktig lengde, for å få passe dybde på sporet.

For å få det rett kan man skru opp en bit lekter som man kan dra sagen mot. Store nok skruer trenger ingen plugg.

Rundt boksene ville jeg ladet stikksagen med et lengre blad. Husk at boksene har rørstusser som en hullsag ikke klarer å håndtere.

Cascos husfix har jeg ingen gode erfaringer med, det er dyrt og vanskelig å slipe. Om man skal bruke det vil jeg la være usagt.

Jeg ville tenkt i banene rundt sparkel, det kan legges på i opptil 100mm lag om gangen. Men jeg vet for lite om det materialet, så du får selv skaffe deg en oppfatning av hva som er best.

Hva har man murt sammen lecablokkene med? Det burde være det som ligger nærmest til hands.

Et tips er å fylle el-boksene med avispapir før du begynner å sparkle opp rundt dem.

Man kan lime fast både rørene og boksene med fugeskum.

Puss fast rørene med pussmørtelen du skal pusse med etterpå.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.