Vi ønsker å sette inn et uteromsparti i en vegg på fritidshuset. Partiet er 400 cm bredt. Fire "vanlige" takstoler med opplegg på bjelken over vinduspartiet jevnt fordelt. Taket er 6,7 meter bredt platetak med 22 graders helning og snølast 2,5. Holder det med en limtrebjelke på 115 x 315 over vinduspartiet? Vi kunne fått plass til en 360 høy, men 405 blir vanskeligere.