Hei
Jeg holder på å planlegge og har skissert opp en garasje jeg vil ha. Nå når jeg har levert det for tegning, kommer det opp spørsmål angående dimensjoner på limtrebjelker og om jeg skal ha HA bjelke osv osv.
Jeg trenger hjelp med at noen kan regne ut hvilke dimensjoner bjelkene skal ha for å tåle vekten samt være godkjent hos bygningsrådet.
Skisse av et planlagt garasjeprosjekt med mål for høyde, bredde, vinduer, dører og etasjeplan, inkludert lecamur.

Om man ser på bildet så er det 7m høyt i midten.
Jeg har tenkt at halve garasjen, den som har høyere tak, skal ha et lager på overetasjen med åpen del i den andre delen av garasjen slik at man kan være der oppe og se ned i garasjen.
Nede i garasjen skal det være helt åpent (ingen stolper midt i som løfter opp lageretasjen).
Hvorfor jeg vil ha lageretasje på den ene halvdelen er fordi i den andre halvdelen blir det høyt under taket, ca. 4m, slik at man kan ha billøft, f.eks. den andre halvdelen blir ca. 2,40 under taket med lageretasje over.
Leca grunn blir 1,30m bak garasjen og 1,30 på siden der det står 1m (endret til tegneforslaget).
Regnes det som en sokkelgarasje da?

Trenger vite hvilke dimensjoner jeg skal bruke som tåler 7,7m for mønet samt for å holde opp lageretasjen.

Takk nemlig for ideer og tips!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.