Hei,

Jeg har en vegg som jeg gjerne vil bygge så stabil som mulig. Jeg har lest at man noen ganger limer og skrur kryssfiner på stenderne. Men hvilket lim skal man bruke? Vanlig trelim har vel for kort åpningstid? Rekker man å påføre lim på alle overflater og få platen på plass samt skru alle skruene før limet "tørker"?
 
Hei! Veggen blir utrolig stabil hvis du bare skrur fast plywooden. Jeg har aldri vært med på å lime plywood på vegger, og jeg har likevel vært med å lage store gavlvegger som fungerer som avstiving for veldig store modultak. Da skulle det imidlertid sitte 15mm plywood både på innsiden og utsiden av veggen. Er det noen spesiell grunn til at du vil få den så stabil? Men hvis du vil lime, bør du rekke å påføre lim på alle lektene og deretter skru fast plywooden før limet tørker, bare du har kuttet platen ferdig først slik at du ikke må begynne med det midt i alt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.