Hei.
Jeg vil lime fast en 25x48 lekt rett på pusset leca innendørs/tørt rom. Fungerer det med noe lim som holder ordentlig? Gjetter at det skal kunne holde 2-3 kg last rett ned. 3-4 kg skjær.
Lektene kommer til å sitte helt ytterst på lecaen (maks 1 cm inn fra kant), så å bore og plugge er litt risikabelt.
Jeg vil lime fast en 25x48 lekt rett på pusset leca innendørs/tørt rom. Fungerer det med noe lim som holder ordentlig? Gjetter at det skal kunne holde 2-3 kg last rett ned. 3-4 kg skjær.
Lektene kommer til å sitte helt ytterst på lecaen (maks 1 cm inn fra kant), så å bore og plugge er litt risikabelt.
Vanskelig å bedømme hvor godt pussen sitter på lecan. Jeg tror godt konstruksjonslim holder, men at pussen kanskje slipper fra veggen. Og da spiller det ingen rolle hvor godt lim man har.
Jeg har litt vanskelig for å forstå hvorfor man ikke skal kunne plugge og skru. Man burde kunne bore skrått om det er nær kanten?
Jeg har litt vanskelig for å forstå hvorfor man ikke skal kunne plugge og skru. Man burde kunne bore skrått om det er nær kanten?
Akkurat der er det bare slamma med tynn pussmørtel B. så det kommer ikke til å slippe der.B BSOD skrev:Vanskelig å bedømme hvor godt pussen sitter på lecaen. Jeg tror bra konstruksjonslim holder, men at pussen kanskje slipper fra veggen. Og da spiller det ingen rolle hvor godt lim man har.
Jeg har litt vanskelig for å forstå hvorfor man ikke skal kunne plugge og skru. Man burde kunne bore skrått om det er nærme kanten?
En annen grunn til å lime er at det blir lettere å få det helt rett og i lodd - skruer vil dra lektene mot lecaen som ikke er 100% nøyaktig samme mål ut/inn hele veien. Et lim hadde fylt ut dette og lektene hadde blitt rette.
ok. Høres ut som noe slags listverk? Men jeg litt vanskelig for å forstå hvordan du skal belaste stykket.N nova383 skrev:
Jeg er som sagt tvilende til å bare lime, men hadde jeg prøvd hadde jeg kjørt med PL400 lim. Det høres ikke ut som at det skulle få så stor konsekvens om limet slipper? Så da er det vel bare å teste.
Jeg testet en gang lavpriskonstruksjonslim fra byggmax. Det var omtrent som en gammel tyggegummi et halvt år senere.
Klikk her for å svare