I vaskerommet har jeg satt opp tørkesnorer på veggen ved å skru fast (med kraftig plugg i lettbetongvegg) 2 lekter på hver av veggene, skru fast kroker og trekke tørkesnor mellom disse. Kanskje ikke den peneste konstruksjonen, men det er jo tross alt bare et gammelt vaskerom.

Nå er det slik at den ene lekten har løsnet fra veggen, trukket ut med plugg og alt, og har dermed etterlatt 3 store hull i veggen. Jeg kunne selvfølgelig bore nye hull og prøve med kraftigere plugg, men veggen føles generelt veldig porøs, og jeg er redd for at det samme kommer til å skje igjen.

Nå til mitt spørsmål, ville det fungere å lime opp lekten? Jeg tenker på type PL400. Det vil ikke være behov for å flytte på noe siden vaskerommet etter hvert skal bygges om. Noen som har limt tre mot lettbetong på en vegg før?

/m

• Liker
Philiplunda
  • Laddar…
Det går utmerket å lime tre mot lettbetong med akkurat Pl400. Husk å sette press på limingen til limet har herdet ferdig. Avhengig av hvor bred regelen er mot veggen, får du ulik styrke; sørg for at du har en tilstrekkelig bred regel når du monterer den slik at den ikke slipper på grunn av vekten av vasken.

case00 skrev:
I vaskerommet har jeg satt opp tørkesnorer på veggen ved å skru fast (med kraftig plugg i lettbetongvegg) 2 lekter på hver vegg, skru fast kroker og dra tørkesnor mellom disse. Kanskje ikke den peneste konstruksjonen, men det er jo tross alt bare et gammelt vaskerom.

Nå er det slik at den ene lekten har løsnet fra veggen, trukket ut med plugg og alt, og har dermed etterlatt 3 store hull i veggen. Jeg kunne selvfølgelig borre nye hull og prøve med kraftigere plugg, men veggen føles generelt veldig porøs og jeg er redd for at det samme vil skje igjen.

Nå til mitt spørsmål, ville det fungere å lime opp lekten? Jeg tenker typ PL400. Det vil ikke være behov for å flytte på noe siden vaskerommet etter hvert skal bygges om. Noen som har limt tre mot lettbetong på en vegg før?

/m
Kjøp ankermasse og fyll i de store gamle hullene og trekk i nye plugger i det før massen herder. Det vil sitte som fjellet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.