I
Limstykket har nå kjølnet til 85 grader og det ser ut til å sitte som berg.
Ser ut til å kunne fungere med shellack også men det har ikke tørket ennå så det vet jeg ikke sikkert ennå. Hva jeg vet er at jeg brukte det til toppakninger og det både tåler varme og kleber bra. men en motor blir vel sjelden over 100 grader, så jeg tror mest på 1. alternativet.

johankr skrev:
Plutselig skjer det!

Under montering skulle jeg flytte min klebersteinsbekledde Contura 820T litt. Jeg kom borti klebersteintoppen med brystkassen, og den knakk. Mange stygge ord! Bruddet skjedde akkurat i bunnen av det U som steinen former (steinen ligger som en U rundt skorsteinen).

[bilde]

Akkurat der, hvor steinen er som smalest, var det ingen støtte under. Litt dum konstruksjon kanskje, men hadde jeg ikke brystet den, hadde ingenting skjedd!

Kjøpe ny topp, javisst, men det er kjedelige penger. Og jeg har ikke noe imot å se på en skjøt om den toppen kan repareres.

Min idé er å lime et platjern på undersiden som støtte, kanskje borre og sette en form for nagle inn i steinen. Andre forslag? Og har noen forslag på lim som kan brukes i dette varme miljøet? Leste om klebersteinslim som lages av vannglass, vann og klebersteinsmel. Fungerer det?

Tips mottas med takk.
Gammel tråd jeg vet.. men det er slik at jeg har en slik ovn, og jeg trenger å fjerne toppsteinen min så jeg kan løsne sideplatene. En har sprukket..
Har du peiling på om man må løsne skorsteinen, eller hvordan gjør man det? Min skorstein er bredere enn selve risten på toppen, noe som gjør at jeg ikke kan løfte toppsteinen rett opp...

Noen anelse?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.