I vår tilbygging kommer vi til å få en skikkelig plass for vinduskarmer, ca 24 cm.
Jeg har en tanke som kan være litt uvanlig men å ha steinplater er luksuriøst. Har et par kalksteinsplater fra et hus der platene er 15 cm.
Tanken er at jeg skal montere en plate og så tilpasse dybden på den andre og lime den fast, både på undersiden men også mot den indre platen.
Dette kan bare fungere hvis platene er spikrette.
Da platene har en liten fas så det blir en skjøt gjør ingenting.
Går det an å utføre med en god steinsagblad og slipe ordentlig?

Om man har to skiver på vinduskarmen, kan man montere den andre separat, på en spesiell holder. Slik at det blir en sprekk imellom. Kanskje tar sprekken bort kondens på vindusrutene.

P PerOF skrev:
Om man har to plater på vinduskarmen, så kan man montere den andre separat, på en spesiell holder. Slik at det blir en sprekk imellom. Kanskje tar sprekken bort kondens på vindusrutene.
Jo det kan man men jeg har allerede 23 benk og tenkte ikke å ta mer plass i rommet. Det ville til og med kreve 3 plater men da måtte jeg kjøpe flere...
Har dessuten gulvvarme så sprekken gjør ikke sitt jobb like bra.

FreQa FreQa skrev:
Jo det kan man men jag har redan 23 bänk och tänkte inte ta mer plats i rummet. Det skulle tom kreve 3 skiver men da skulle jeg måtte kjøpe flere...
Har dessuten gulvvarme så sprekken gjør ikke jobben like bra.
Stein kan limes med epoksi har jeg lest.

Dessverre avgir epoksi en veldig typisk svakt syrlig(?) lukt, om man blander det minste feil. Ikke så friskt. Kanskje finnes andre lim?. Eller at man prøver på en liten flekk.

S
Du kanskje vil gjøre det selv, men jeg ville sjekket med Granit og marmor hva det kunne koste å levere det inn på deres verksted for å få det saget og limt.

S sinuslinus skrev:
Du kanskje vil gjøre det selv, men jeg ville sjekket med Granit og marmor hva det kunne koste å levere inn i deres verksted for å få det saget og limt.
Har faktisk allerede stilt spørsmålet til dem, men de sa nei. Testet et annet firma, men de har ikke svart på noen dager.

Ellers stikker de faktisk bare ut ca 8 cm, så kanskje lar de være ukappet.

Nå er de hjemme
Grå steinplate med fossil av ortoceratit på en trebenk. Røde og naturlige trefarger i bakgrunnen.
Fikk en med en ortoceratit på den ene

FreQa FreQa skrev:
Har faktisk allerede stilt spørsmålet til dem men de sa nei. Testet et annet firma men de har ikke svart på noen dager.

Ellers stikker de faktisk bare ut ca 8 cm så kanskje lar jeg de være ukappet.
Norrköpings stenindustri kunne kappe 4 snitt for 1000 kr. Det hørtes overkommelig ut!

Synd at jeg så dette først nå. Har saget kalksten med senkesag med diamantblad med godt resultat

• Liker
FreQa
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Synd at jeg så dette først nå. Har saget kalkstein med dykkesag med diamantblad med godt resultat
Gøy!
Uten vann men med støvsuger tilkoblet?
Har en gammel Schepach sag som jeg kan ofre.

FreQa FreQa skrev:
Gøy!
Uten vann men med støvsuger tilkoblet?
Har en gammel Schepach sag som jeg kan ofre.
Japp

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.