I vår tilbygging kommer vi til å få en skikkelig plass for vinduskarmer, ca 24 cm.
Jeg har en tanke som kan være litt uvanlig men å ha steinplater er luksuriøst. Har et par kalksteinsplater fra et hus der platene er 15 cm.
Tanken er at jeg skal montere en plate og så tilpasse dybden på den andre og lime den fast, både på undersiden men også mot den indre platen.
Dette kan bare fungere hvis platene er spikrette.
Da platene har en liten fas så det blir en skjøt gjør ingenting.
Går det an å utføre med en god steinsagblad og slipe ordentlig?
Jeg har en tanke som kan være litt uvanlig men å ha steinplater er luksuriøst. Har et par kalksteinsplater fra et hus der platene er 15 cm.
Tanken er at jeg skal montere en plate og så tilpasse dybden på den andre og lime den fast, både på undersiden men også mot den indre platen.
Dette kan bare fungere hvis platene er spikrette.
Da platene har en liten fas så det blir en skjøt gjør ingenting.
Går det an å utføre med en god steinsagblad og slipe ordentlig?
Jo det kan man men jeg har allerede 23 benk og tenkte ikke å ta mer plass i rommet. Det ville til og med kreve 3 plater men da måtte jeg kjøpe flere...P PerOF skrev:
Har dessuten gulvvarme så sprekken gjør ikke sitt jobb like bra.
Stein kan limes med epoksi har jeg lest.FreQa skrev:
Dessverre avgir epoksi en veldig typisk svakt syrlig(?) lukt, om man blander det minste feil. Ikke så friskt. Kanskje finnes andre lim?. Eller at man prøver på en liten flekk.
Har faktisk allerede stilt spørsmålet til dem, men de sa nei. Testet et annet firma, men de har ikke svart på noen dager.S sinuslinus skrev:
Ellers stikker de faktisk bare ut ca 8 cm, så kanskje lar de være ukappet.
Klikk her for å svare