Vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne tråden. Men jeg har en 40mm granittbenkeplate til et utekjøkken som dessverre har gått i stykker. Det har ikke så stor betydning siden den skal brukes til nettopp et utekjøkken. Men jeg vil sette den sammen slik at det ikke samler seg skitt i skjøten.
Hva er det beste valget for å gjøre dette? Skal jeg bruke en type epoksylim? Det trengs jo en viss fleksibilitet siden rammen for utekjøkkenet beveger seg litt med årstidene.
Har begge disse typene epoksylim hjemme, kan noen være passende?
Epoxy fungerer sikkert bra akkurat som det er, men jeg ville nok brukt noen ekstra minutter, boret noen hull og satt inn små stumper helgjenget stang eller lignende som plugg og så ville jeg limt det sammen med noe virkelig sterkt epoxy. Jeg har god erfaring med JB weld. Men det finnes flere virkelig gode epoxylim på markedet. En tanke jeg lever etter når det gjelder epoxy er at jo raskere tørketid, desto dårligere styrke.
Å bore og "tappe" hullene er nok lurt.
Jeg har reparert "stenskive" med Plastic Padding, og lignende "kjemisk metall". Biltemas "stål-epoxy" funker nok også.
Fugen blir sterkere om den inneholder noen mm lim/fug, og ikke er helt "kattkjeft" selv i stein ville jeg innbille meg (har hatt vanskelig for å fylle minimale "nagging" med kjemisk sparkel i f.eks marmor, mens kleberstein fungerte bra). Har også suvenirer hjemme med brostein av "svensk urberg" som er limt med "Plastic padding" til dyr. "Sitter som berget" ;-)
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.