Skal sette opp fôr rundt en dør på en nylig tapetsert vegg.

Har sterkt monteringslim hjemme og vil helst ikke skru eller spikre dem for hånd med risiko for å skade fôret.

Mitt spørsmål er:

Kan jeg bruke monteringslimet? Vil det feste godt mot tapetet og sitte fast i veggen, eller vil det bare "henge i tapetet"?

Eller bør jeg kjøpe spikerpistol og bruke dykkert?

Takk på forhånd!

/ Simon

Jeg selv kjører dykkert og pistol. Det blir så små merker så de synes ikke. Vil man kan man dessuten ta en liten pensel og dytte litt maling etterpå så er det umulig å se.

Lim går sikkert også. Men det er jo en risiko for at man en dag kanskje kommer til å rive i listen om man snubler, og da river man med hele tapetet? Kanskje langsøkt riktignok.

Tenk også på at tre beveger seg.

• Liker
zsimonz
  • Laddar…
Kjennes jo litt overkill å kjøpe en spikerpistol for å sette opp fôr rundt en dør. Kjøp en Spikerdriver og bruk vanlige dykkert og hammer, og som pennybridge skriver, dutte litt maling på dem så blir det usynlig. Forbor med lite bor hvis du er bekymret for at fôret skal sprekke.

• Liker
zsimonz
  • Laddar…
Nå er jeg absolutt ikke en som pleier å fraråde å kjøpe verktøy, men om det kun er snakk om å sette opp lister, er jeg (til min kones absolute forbauselse) enig i at det høres unødvendig ut.

Derimot er jo spikerpistol med dykkert utrolig praktisk, så hvorfor ikke leie en via hygglo en dag for typ en hundrelapp?

• Liker
pennybridge og 1 annen
  • Laddar…
K
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Nå er jeg absolutt ikke en som pleier å fraråde fra å kjøpe verktøy, men hvis det kun handler om å sette opp lister, er jeg (til min kones absolutte forundring) enig i at det høres unødvendig ut.

Derimot er jo spikerpistol med dykkert utrolig praktisk, så hvorfor ikke leie en via Hygglo en dag for omtrent en hundrelapp?
Skulle akkurat til å foreslå det samme!

• Liker
zsimonz
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.