Tenkte å bygge en ny innervegg i andre etasje som har vannbåren gulvvarme i trebjelkelag.
Veggen kommer til å ha en dør midt på. For å bygge veggen tenkte jeg å feste en horisontal list i gulvet å bruke som syll for deretter å sette loddrette trelister å gipse på.
Vil unngå å skru i gulvet på grunn av den vannbårne gulvvarmen!
Lurer på om det fungerer å lime en stållist med PL400 å bruke som "syll"? Eller hvordan skal man gjøre?
Veggen kommer til å ha en dør midt på. For å bygge veggen tenkte jeg å feste en horisontal list i gulvet å bruke som syll for deretter å sette loddrette trelister å gipse på.
Vil unngå å skru i gulvet på grunn av den vannbårne gulvvarmen!
Lurer på om det fungerer å lime en stållist med PL400 å bruke som "syll"? Eller hvordan skal man gjøre?
Da ingen har noe bedre å komme med får det bli slik. Har dog endret meg og kjører med trelekter i stedet.
Lånt et varmekamera i dag og heldigvis ser det ut til at slangene ligger c-c 300 langs med der min vegg skal reises. Og veggen skal reises midt mellom to slanger.
Så det blir nok å lime fast "syllen" med PL600. Vurderer å også slå ned noen 55 mm spiker, de trenger da inn 10 mm i gulvsponet og burde dermed være risikofritt.
Lånt et varmekamera i dag og heldigvis ser det ut til at slangene ligger c-c 300 langs med der min vegg skal reises. Og veggen skal reises midt mellom to slanger.
Så det blir nok å lime fast "syllen" med PL600. Vurderer å også slå ned noen 55 mm spiker, de trenger da inn 10 mm i gulvsponet og burde dermed være risikofritt.
Sant!F fribygg skrev:
Tenkjer at om jeg klemmer ned ”syllen” med de stående stenderne så er det kun skjærkrefter som i verste fall trenger å håndteres, og at det da ikke har noe å si om man har skrue eller spiker. Typ at en tjukkas ramler inn i veggen…. 😅
En montasjeskrue i riktig lengde burde være passende, med det store hodet KAN den jo ikke gå ned for langt i spånet.E Et1975 skrev:
Klikk her for å svare