Holder på å renovere det gamle hobbyrommet i kjelleren og skal nå sette innertak.
Da lurer jeg på, finnes det noen praksis på hvordan det skal sitte?
Eller setter man det som man synes blir penest selv?

Har tenkt å kjøpe dette taket på byggmax så slipper man male/sparkle mm:
http://www.byggmax.se/skivmaterial/innertak/innertak-vit-p1026

Her er en tegning av rommet som er renovert. Skal man legge det i henhold til alt 1 eller alt 2?
Plantegning av kjeller med to alternativer for innertak i hobbyrommet. Alterativene er merket med røde piler og beskriver forskjellige retninger for takmontering.
 
Personlig synes jeg at alt 1 er best. Da ligger det med lengderetningen på huset.
 
Ingen som har noen tanke/idé om dette?
 
Hvordan ligger gulvet?
Lysinnslipp?
Hvordan ser det ut i rommene ved siden av?
 
Kommer komme inn et heldekkende teppe i dette rommet så finnes det ikke noe gulv å ta hensyn til. Finnes et lite kjellervindu oppe til høyre om du ser på plantegningen, der det står s1-100.

Ingen andre rom er renovert nede ennå. Dette er det første. Kommer til å renovere rommet ved siden av litt senere.
 
Selv liker jeg når gulv og tak ligger på samme måte.
Så ta en runde og funder på hvordan de andre rommene skal renoveres.
Så hadde nok, som du skriver, alt 1 blitt best. Men hvordan blir det om gulv og tak blir på den måten i "Hobby"?
 
Hobby kan jo tilpasses etter resten da ingenting er gjort der ennå.
Jeg kommer til å kjøre på alt 1 så blir det nok bra. ;)
Takk for svar.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.