Hei,
Jeg skal bytte panel på en gavl og trenger å kunne skru opp noen panelbord, så jeg har noen spørsmål om hvilken skruv som er best, samt lengde på skruven.
Er det noen som har peiling på dette?
Jeg kommer til å bruke 21x120 panelbord, hvilken type og lengde anbefales da å ha på skruven?
Skal man ha samme lengde på skruven til bunnbordet som til låsebordet (føles som om det burde være forskjellige)?
Som dere merker har jeg ingen peiling i det hele tatt.
Jeg har ikke revet ned panelet som skal byttes ennå, så jeg vet ikke målene på lektene bak ennå som jeg skal feste panelet i.
De samme spørsmålene gjelder også spiker til de panelbordene jeg skal spikre.
Lengde og noen spesiell type som anbefales?
Takk på forhånd
//Christian
Jeg skal bytte panel på en gavl og trenger å kunne skru opp noen panelbord, så jeg har noen spørsmål om hvilken skruv som er best, samt lengde på skruven.
Er det noen som har peiling på dette?
Jeg kommer til å bruke 21x120 panelbord, hvilken type og lengde anbefales da å ha på skruven?
Skal man ha samme lengde på skruven til bunnbordet som til låsebordet (føles som om det burde være forskjellige)?
Som dere merker har jeg ingen peiling i det hele tatt.
Jeg har ikke revet ned panelet som skal byttes ennå, så jeg vet ikke målene på lektene bak ennå som jeg skal feste panelet i.
De samme spørsmålene gjelder også spiker til de panelbordene jeg skal spikre.
Lengde og noen spesiell type som anbefales?
Takk på forhånd
//Christian
Panelbord ca 42-45 mm og dekkbord ca 65-70 mm. Pleier å bruke skruer som er dobbelt så lange som det jeg skrur fast.
Og med dekkbordet legger du også til lengden fram til materialet du fester i.
Selvfølgelig kan du bruke lengre skruer også.
Og med dekkbordet legger du også til lengden fram til materialet du fester i.
Selvfølgelig kan du bruke lengre skruer også.
Takk for svaretA AndersS skrev:
Vet du noe merke som er bedre enn noe annet?
Klikk her for å svare