Har revet ned en gammel oppspent takduk i stua og skal nå opp med nytt innertak, enten gips eller plater. Men langs med veggene ligger det for øyeblikket 25x120mm planker som duken var spikret i. Disse kan ikke tas ned uten at jeg må rive en del andre ting som jeg helst ikke vil pirke i.

Prøver å finne noe lurt å bygge opp med slik at jeg kan feste gipsen eller platene over hele taket, men spikerslag 28x70 blir jo for høyt og jeg kan da ikke feste på en god måte i ytterkant, er det gips så er det mindre problemer, men platene må jeg nok spikre helt ut i kanten for at det ikke skal risikere å dele seg på noen måte.

Går det å bruke 25x48mm lekter, eller tror dere de sprekker med så smale lekter hvis man skyter 2 plater i dem med dykkert.
 
Mats-S
49mm bredde er nok for å skjøte på. Men marginene er borte, så vær nøye med at de havner typ "eksakt" riktig, sentrum skjøt - sentrum lekter.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.