Et lyst, uisolert uterom med store vinduer, tregulv og møbler. En person står midt i rommet, og en hengesofa er festet i taket.
Hei. Jeg lurer på hvordan jeg bør gå frem for å legge gulvmatte i et uisolert uterom som dette.
Se bilde!

Jeg har tenkt å legge bjelker og skru gulvsponplater og deretter legge matten.
Er litt usikker på hvordan sponplatene vil håndtere klimaet bare.

Hvordan ville dere ha gjort det?
 
Sist redigert:
Eller skulle man rett og slett kunne fylle i fugene med sand og deretter legge matten direkte på?

Vet at det finnes matter laget for uteklima.
 
P
Den løsningen hadde broren min i uterommet sitt da han kjøpte hus. Det luktet forferdelig når dørene hadde vært lukket, så vi brøt det opp. Hele dritten var råtten og muggent.
 
Scouten skrev:
Den løsningen hadde brorsan i sitt uterom når han kjøpte hus. Det luktet fryktelig når dørene hadde vært stengt, så vi brøt opp det. Hele greia var morken og råtten og muggen.
Hm takk for input.. Gjetter at du sikter til løsningen med regler og plater?
Da kanskje det er bedre å legge matten direkte på steinene
 
P
Ja, akkurat. Teppet direkte på steinene er tryggere, det tror jeg, men jeg tror samtidig at med den løsningen, så vil du føle og se steinene gjennom teppet ganske snart… Jeg gjetter at du ikke vil armere og støpe?
 
  • Liker
tumboerik
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
Kan du ikke legge ut plastplater mellom stein matte for å få til isolasjon mot stein og litt pusterom for matten? Er nok enklere enn lekter/plater samt bygger mindre høyde

Denne type jeg tenker på:
[lenke]
Det var en bra tanke! Så får det nok bli..
Takk for det!
 
Se på bergo og se om du ikke finner noe som funker uten en ekstra matte oppå. De har for eksempel hatt en plate som er i prinsippet glatt på oversiden.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.