smh
Hei! Mitt verandatak (plast) falt sammen under snøtyngden i vinter. Nå skal jeg bygge et nytt, og vurderer hvordan man kan gjøre det så stabilt som mulig til tross for lav helling. Jeg vil at det skal se likt ut som før, men samtidig vil jeg selvfølgelig at det skal holde denne gangen.
Finnes det noe jeg kan gjøre for å øke holdbarheten, men beholde samme helling på taket? Spiller det noen rolle hvilken type plasttak jeg velger? Eller hjelper det med flere lekter? Grovere stolper? Noe annet?

Hva var det som gikk i stykker?

smh
Bærelisolasjonen (heter det så?) som fester alt i huset sitter igjen, men stenderne har falt ned og en av stolpene som holdt dem oppe har brukket på midten. Et par av plaststykkene har også brukket, men det mistenker jeg har skjedd når de falt i bakken.

smh
K Kane skrev:
Her kan du leke litt med dimensjoneringer, [lenke]
Jeg har et GOP plasttak satt med 4 graders helling. GOP anbefaler minst 6 grader men jeg er rebell.....
Det har vært oppe siden 2016 uten problem.
Hvilken helling trenger du å bygge med?
Ooo, takk! Det hadde jeg ikke funnet. Men selve plasten spiller egentlig ingen rolle da, uten det er "bare" trekonstruksjonen som jeg trenger å tenke på?

Hei
Du kan komplettere med et snøfangere fra det overliggende taket, om det nå var det som skjedde.....
/W

• Liker
smh
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.