Skal finne en takstmann som kan sjekke dette. Skapene henger i bakkant med støtte i forkanten.
Eldre undergulv er det (28mm spontet) som jeg påpekte at det ikke var plant, men snekkeren sjekket og mente at den senkningen (3-4mm over et langt vater 2m) var ingen problem i det hele tatt.
Det jeg reagerte på er at gulvet har gått fra hverandre 4mm, noe som er (veldig) mye, og at det tross alt er et lite gulv på bare 12 m2 (3,5*3.5 m om det er ganske kvadratisk), så noe må finnes som låser gulvflaten. Hva er det for fabrikat på gulvet og produktnavn?
Jeg er enig. Kan det være slik at dørkarmer eller sokler holder fast gulvet?
TS ser ikke ut til å ville oppgi hva slags gulv det er, for det spurte jeg allerede om i innlegg 9 siden det hadde vært bra å kunne sjekke leggeinstruksjonene angående underlag.
Slik som kjøkkenet er, finnes det en kjøkkenøy der jeg har noen kortskarver som har løsnet. De andre er typ bare låst på en side og burde da ikke løsne, men men. Rommet er 3m x 4m og plankene ligger i 4m retningen.
Men kjøkkenøyer pleier ikke å være bra å sette på gulv som beveger seg.
"Ekstraordinær belastning" https://www.logoclic.info/sv/laminatgolv-garanti
Men det er jo sånt som en gulvlegger skal kjenne til.
Har du fått tak i forbrukerveilederen nå?
Kjøkkenøya er lur og så står kjøleskap og fryser nær. Har dere kjøpt gulvet selv og deretter bestilt/avtalt legging med snekkeren? Visste gulvleggeren om at det skulle plasseres en kjøkkenøy på gulvet, eller er det samme snekker som har montert kjøkkenet?
Besiktigelsesmannen ville ikke engang ta jobben da personen ikke har hørt av seg enda, og snekkeren skrev i samtalen at han skulle dukke opp og utbedre men glimrer med sitt fravær. Siste SMS var at jeg skulle kontakte et firma som han ble enig med, hvilket jeg svarte at det fikk han ordne, ikke jeg, da eventuelle feil får jeg med det firmaet og han slipper.
Kommer selv til å utbedre gulvet når jeg får tid til det (mot sommeren) samt se om det også går å få ordnet varmefolien så det ikke er iskaldt på tærne når man er ved komfyren. Det er kaldt ved skapene og under da elektrikeren ikke la folien i nærheten av sparkelisten under skapene, men omtrent der benkeplaten sluttet fra vegg. Må gå an å legge denne riktig om man uansett skal åpne opp hele gulvet på grunn av feilen snekkeren gjorde.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.