Hei,

Etter at snekkeren la gulvet (12kvm) oppå gulvvarmen, har platene separert seg på noen kortsider (7 stk) samt noen langsider (2 stk). Er det normalt at laminatet "krymper" etter det lå inne i huset 4 uker før snekkeren la det?

Påpekte at jeg mente at gulvet (gammelt tregulv fra 1942) ikke var plant, men snekkeren mente at det var ok når langpasset ble brukt.

Er det feil forum så flytt gjerne til riktig, men det var beste forum i mitt hode.

BirgitS
Nei, du bør reklamere snekkerens jobb.

Påpekt at jobben ikke er korrekt og fikk svaret at hen sjekker når hen er tilbake fra ferien, men dessverre ikke noe svar ennå selv om man sendte en ny sms to uker senere.

BirgitS
Kontaktet forbrukerveilederen for å få innspill, men de skal ringe opp da de ikke var på plass. Feilen er at dersom vedkommende hadde sett til at underlaget var plant, noe jeg påpekte når vedkommende var og sjekket hva jeg ville få gjort, så mente vedkommende at det ikke trengtes å rettes. Denne ujevnheten mener jeg er årsaken til glippene, da disse kun er der det ikke er plant, dvs. den åpne flaten i rommet.

Har det blitt montert et kjøkken oppå gulvet som låser gulvplatene slik at det flytende gulvet ikke kan bevege seg, med skap, kjøkkenøy, etc, eller andre tunge møbler?
Har selv klart å rive fra hverandre en kortside skjøt på grunn av at tunge bokhyller sto på gulvet og låste alle bevegelser inne ved veggen.

Om det er så ville hen ikke lagt gulv under skapene, noe hen har gjort. Var i butikken og sjekket gulvet, og det sto at det var en u-fog og ikke "klikk", så gulvet skulle kanskje blitt lagt på en annen måte da, noe den som utførte jobben skulle vite hvordan man gjør.

Du svarte ikke på spørsmålet om hva som er plassert på gulvet, du skrev bare "om det er så".
Nå vet jeg ikke hva U-fog er, men det man ikke limer kalles vanligvis "klikkfuge".
Vi vet jo heller ikke hvordan arbeidet er bestilt og avtalt, så skriv og fortell mer om hvordan arbeidet er bestilt.

BirgitS
Kan jo være greit å fortelle hva det er for gulv eller enda bedre lenke til det.

Hen? Vet du ikke om det var en hun eller han?

• Liker
  • Haha
perror og 6 andre
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Hen ? Vet du ikke om det var en hun eller han ?
Har det noen betydning for spørsmålet ts stiller?

JLyck JLyck skrev:
Har det noen betydning for spørsmålet ts stiller?
Nei! Men litt rart å skrive så.

• Liker
Lizzardo og 2 andre
  • Laddar…
Det er et kjøkkenstammer som er satt på gulvet.

Og siden det sto u-fog på pakken så er det ikke et klikkgulv men ifølge lesning på hjemmesiden så er det et klikkgulv. Får sjekke igjen på stedet siden jeg ikke synes informasjonen stemmer.

Så sjekket og følte fysisk med hendene, og det er et klikkgulv. Ifølge dere skulle ikke dette ligge under skapene som står på føtter samt "sparkskydd" da vekten av alt når det er fylt hindrer gulvet fra å bevege seg. Da burde det vel være enkelt å bare slå dem sammen igjen. Er jo ikke slik at alle skjøtene har gått fra hverandre (4mm) men 5 kortskjøter samt 2 langskjøter.

Har det gått fra hverandre kan "klicksystemet" ha gått i stykker og det blir materialer i skjøtene som forhindrer at de går sammen igjen. Så sjansen er stor for at man må plukke opp gulvplatene for å utbedre. Og om det har gått fra hverandre 4mm, noe som er mye, tror jeg på både krefter i sidelengs og ujevnhet i gulvet som har forårsaket brudd vertikalt. Men for at du skal komme videre bør noen sakkyndige se på gulvet på stedet for å kunne se hvordan det er gjort og forutsetninger. Om veggskapene fullt ut står på gulvet med bein/sokkel blir det mer følsomt enn om skapene henger på veggen med bare bein i forkant som støtte. Og i kombinasjon med et eldre undergulv som vanligvis er ujevnt kan det bli en del brudd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.