1000 spenn for sekunda plater, høres ut som en overpris, nye plater koster bare ca dobbelt så mye. Og da får du rett kvalitet og kan kjøpe rett mengde ved rett anledning (eller trenger du akkurat 47 plater?).

F
Leste nettopp litt på Norgips sin side;
"Feilaktig oppbevaring kan føre til forringelse av
kvaliteten på sluttresultatet. I fuktig tilstand er gips
et plastisk materiale. Det betyr at en plate deformeres
om den er fuktig og tørker i denne tilstanden.
I praksis er det umulig å rette den opp igjen.
"
Kilde: http://www.norgips.se/pdf/6_0_2004_1-20.pdf

De har ikke blitt oppbevart direkte plant heller..

Dessuten har vi ikke plass til platene innendørs før vi har gjort ferdig en del ting på loftet, typ isolere&skru gulv, hvilket i sin tur innebærer at platene må stå ute til gulvet er klart.

Kanskje det ikke er en så dum idé å kjøpe nye, rette fine plater når det først er tid for å sette i gang?

1,20X2,40 lavpris koster 49 pix på byggmax så det er en liten besparelse pluss at du må ha lager og uttørking og så antagelig likevel må slite med halvskjeve plater. Kan vel muligens brukes til småplukk men ikke til et hus synes jeg

Det var byggevarehandelen som beregnet og leverte feil mengde... Nå har de ligget og tatt plass siden i august :([/quote]

Under disse omstendighetene ville jeg nok reklamert overflødige plater og bedt dem komme og hente. Når du så trenger nye, så går det vel an å bestille nye ::)

Er det såpass tett at du kan bruke byggvifte eller går det for mye strøm til oppvarming la oss si noen grader?? 8-)

Ettersom dere har plast for hullet der garasjeporten skal være så kan man kanskje legge et lag isolasjon på innsiden og avslutte med masonittplater som ikke er så dyre. Har da gjort en midlertidig isolert vegg?? Vi måtte gjøre det samme når vi bygde til huset vårt  :P

Hadde du kunnet nå noen plussgrad så hadde en kjemisk avfukter typ torrbollen trolig rukket langt men jeg tror ikke at de funker så bra i minusgrader pluss at du nok hadde trengt å plastret igjen portene for å få så lav fuktvandring som mulig

Beklager julefesten

Postene har blitt flyttet til [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted]Dette emnet[/link]

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.