Hei, vet ikke om dette havner riktig.

Har en ganske stor stue kombinert med spisestue.

Går nå med tanken om å lage et ekstra soverom da jeg i fremtiden vil utvide familien med et barn. Det eneste alternativet jeg kan se for meg er å dele opp spisestuen og stuen til et rom til.

Problemet jeg ser for meg er at begge ytterveggene består av to kjempelange, lave elementer under vinduene i disse rommene. Der tenker jeg at man kunne sette opp veggen.

Da kommer funderingen om det er dumt å gjøre en midlertidig løsning som rett og slett innebærer å lage en liten bue for elementet. For å ordne et nytt element ser jeg som en litt for stor kostnad.

Hva sier dere om det?

Se bilde.

To vinduer med persienner over en lang radiator, ved siden av en brun skinnsofa med et lilla teppe. Laminatgulv i rommet.

Et tips er å ikke få et (til?) barn hvis økonomien ikke tåler en ny radiator.

ecb182 skrev:
Et tips er å ikke skaffe seg et (til?) barn om økonomien ikke tåler en ny radiator.
Ja, det er nok litt uunngåelig siden det er et bonusbarn. Det er snarere at jeg tror at gulvet også må tas opp på grunn av leggingen av elementrørene. Denne radiatoren har innløpet på høyre side og utløpet på venstre side, og den er 5 meter lang.

Hvordan skal man tenke rundt dette? Skal man trekke røret utenpå gjennom den nye kommende veggen hele veien frem til det da nye radiatorens utløp?

Enrørssystem altså. Det kan kanskje settes to radiatorer med et rør imellom der veggen er. Da trenger du ikke røre gulvet. Bygger du en bue vil du garantert få vanskelig å lydisolere mellom rommene.

• Liker
toolman77
  • Laddar…
ecb182 skrev:
Ett-rørssystem altså. Kanskje det går å sette to radiatorer med et rør imellom der veggen er. Da trenger du ikke røre gulvet. Bygger du en bue får du garantert vanskelig med å lydisolere mellom rommene.
Japp på det elementet er det så, har funnet en radiator-modell som passer inn rent størrelsesmessig, men de må jo bli en lang omlegging over gulvet.

Å løse det med buen, påvirker selvfølgelig lyden - men det som er verre er vel at det ikke er like estetisk vakkert om man en dag selger huset.

Da kommer returvannet fra det ene elementet til det andre elementet? Eller blir det en grenkobling på innløpsrøret og en på utløpet? Må tenke på slikt også fra et estetisk synsvinkel.

Soveromsdesign med unik veggform, viser seng, nattbord, teppe, og planter på en hylle, skapet et fyldigere utseende enn tradisjonelle rette vegger.

Etter litt mer funderinger og noen skisser har jeg kommet frem til en løsning lignende denne, den gir en litt annen look enn de typiske vanlige rette veggene samt føles positiv.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.