Har du laminatsiden opp eller ned når du sager?

Hvorfor ikke sette en firkantprofil 22*22mm på høykant og droppe gjæringen på 45 grader, kappe 90 i stedet med profilerte eller rette stående hjørner, kanskje i en farge som bryter av laminatet.

• Liker
JohanLun
  • Laddar…
Oj, her ble det mange tips og hjelp. Takk for det!
KOW. Det må være flawless! Ikke så gøy når man kravler rundt på gulvet i fylla og merker at alle jævla sokler har avflisinger. Det kan jo drepe hvilken fest som helst ;)

Jeg er nå i tvil om jeg virkelig skal gire. Ikke for jeg tror at noen kommer til å sitte med sko ved kjøkkenøya, men selv uten sko kan nok hjørnet bli skadet. Jeg er enig i at det virker som et veldig sårbart område.
Likevel er jeg mest bekymret nå for at giringen kommer til å gjespe. Da sokkelen bare er festet med sokkelfester som man trykker fast i sokkelbena. Og det er enda verre enn en avflising.
Noen form for list kanskje er veien å gå..
Selv om jeg ikke er så gira på å ha den i en annen farge. Smelteliste i den lamineringen ser det ikke ut til at kjøkkenleverandøren har.

Sokkelen har laminering på alle sider bortsett fra på kortendene. Jeg vurderer om man skal kunne plukke bort lamineringen på kantene på min restbit og lime fast på kortendene.
Og kjøre 90 hjørner i stedet.

Sist redigert:
En katalogbilde av vår kjøkkenøy. Ser ut til å være gjæret.

Kjøkken med moderne øy i tre, lyse overflater og to høye krakker. Veggskap og stekeovn ses i bakgrunnen. Pendellamper i kobber henger over øyen.

J
TotalControl skrev:
En katalogbilde av vår kjøkkenøy. Ser ut til å være geret.

[bilde]
eller photoshoppet / datagenerert? ;)

• Liker
cpalm
  • Laddar…
P
TotalControl skrev:
.....
Sokkelen har laminering på alle sider unntatt på kortendene. Vurderer om man skal kunne fjerne lamineringen på kantene på min spillbit og lime fast på kortendene.
Og kjøre 90 hjørner i stedet.
Det er ikke slik at de selger laminatbiter som kan varmes på?
Til og med IKEA har jo sånn

Jeg har bestemt meg for å gera. Bilde av resultatet kommer i morgen. Testet offer trikset. Ble et bra snitt.

• Liker
xibeca
  • Laddar…
P
Hvordan gikk det?

Ah sorry glemte å følge opp. Jeg brukte offer-trikset og det ble veldig bra. Var en del måling og triksing for å få den helt uten glippe. Men så under plasten i kartongene så lå det selvfølgelig en sokkel elende med laminering rundt om :) Så det var bare å slenge opp den etter jeg kappet bort geringen... Men offer-trikset var et skikkelig bra tips for å unngå utflising! Så takk for den.

Bilde
Hvit barstol ved kjøkkenøy med trepanel og lys parkettgulv.

• Liker
PappasHammare
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.