Jeg lurer på om noen andre synes det er dårligere gips fra K-rauta.

Har alltid kjøpt Danogips fra den lokale jernvaren, men denne gangen lå K-rauta geografisk godt til, men jeg synes at papiret brister så utrolig lett når man skal skru.

Protte
 
K-rauta har vel Norgips i sortimentet og de spiller vel omtrent i samme divisjon som Danogips og Gyproc. Eller var det noe annet merke du kjøpte?
 
Må må jeg si meg enig med Protte. Har dog ikke mye erfaring med andre gipsmerker, men syntes rent spontant at papiret brister veldig lett på Norgips (kjøpt fra K-Rauta). Man må være veldig forsiktig den siste biten hvis man drar for hånd/maskin. Med automat (som jeg hovedsakelig brukte) så gikk det supert når man først hadde stilt den inn.
 
På de platene jeg har kjøpt står det ingen produsent, kan være NoName (eller Norgips).

Protte
 
Jeg kjøpte gipsskiver på Byggmax en gang. Aldri mer. Tror merket var Lafarge, og det ble store buler rundt hver innskrudde skrue, måtte sparkle til det kjedsommelige. Jeg kjøper nå for tiden skiver på Bauhaus (Norgips) da det er lett å laste og at de ser ut til å ha bedre klima i Drive-In hallen enn fuktige K-Rauta og Byggmax, det kan være slik at det påvirker gipsskivene negativt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.