Er ny her og tenkte be om deres meninger om noen spørsmål jeg har. Det er slik at jeg og min kone skal prøve å renovere vår trapp som går fra inngangsplanet ned til kjelleren. På inngangsplanet har vi en seksjon med spaljé som går fra gulvet opp til taket. Vi vurderer litt om man kanskje kan kutte ned den og lage et rekkverk. Og da kle det inn med hvit liggende panel istedenfor, og deretter selvfølgelig lage en form for håndleder på den. Er helt sikker på at den ikke er bærende fordi når man rikker litt på spaljéen, sitter den ganske løst. De eneste pinnene som sitter hardt er de som håndlederen nedover trappen er skrudd mot. Det er nettopp her mine bekymringer kommer inn. Fordi håndlederen i trappen støtter på spaljéen, må man jo prøve å få til en stabil konstruksjon når de ikke lenger går opp mot taket. Kan man kanskje i stedet skru til et antall vinkeljern nede på spaljéen i gulvet for å få det fiksert ordentlig, eller hva tror dere? Har dere noen forslag? Skal prøve å legge inn et bilde slik at dere forstår litt bedre.
/Markus
Har fundert på det også. Synd rent estetisk å måtte beholde en pinne. Men sikkerhetsmessig er det nok ganske smart. Vetefan om man kan få det helt stabilt med å kun støtte opp nedenfra. Hmm
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.